دریادار شمخانی:

دفاع عزتمندانه مردم ایران، الگویی برای ملت‌های آزاده است/همکاری برخی کشورهای عربی با صهیونیست‌ها یک ننگ بزرگ است

دفاع عزتمندانه ملت ایران الگویی برای منطقه و ملت های آزاده استدبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: شکست صدام و دفاع عزتمندانه ملت سلحشور ایران، الگویی برای منطقه و ملت های آزاده ساخت.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به از روابط عمومی شورای عالی امنیت ملی؛ علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز –سه شنبه -در مسجد حضرت ولی عصر(عج) و در بیست و هفتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و سالروز عملیات ثامن الائمه (ع)، یادو نام شهیدان و ایثارگران گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامی داشت.

وی با اشاره به گفتمان امام خمینی( ره )و تئوریسین های انقلاب اسلامی که پیش از انقلاب نیز آرمان آزادی فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را اولویت اصلی برای تمام کشورهای اسلامی می دانستند افزود: انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین چالش توسعه طلبی رژیم جعلی صهیونیستی، آغازی بر انسجام جهان اسلام در مسیر ظلم ستیزی،آزادیخواهی و نفی سلطه بوده است.

دریابان شمخانی تحمیل جنگ، تحریم های اقتصادی و مجموعه فشارهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان اعمال شده است را ناشی از تلاش برای دفاع از رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بیشترین و آشکارترین کمک های موثر را به گروه های مقاومت اسلامی فلسطین داشته است و این افتخاری برای ملت آزاده ایران و الگویی برآمده از تجربه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در دفاع از مظلوم و منافع جهان اسلام است. 

وی افزود: پیشکسوتان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که همواره محور اصلی مقابله و مبارزه با رژیم صهیونیستی بوده اند باید همواره و بدون تنازل، آرمان آزادی فلسطین را به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب با جدیت و همت مضاعف در دستور کارداشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ننگ همکاری برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که به دنبال عربی نمودن موضوع فلسطین بودند در سخنرانی اخیر نتانیاهو در سازمان ملل آشکار شد.

وی افزود: وزیران خارجه کشورهای عربی، نه تنها پاسخی به این ادعاها و رفتارهای مغایر خواست ملت های خود نداشتند، بلکه برخی آنان با اظهارات تفرقه افکنانه رویکرد رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار دادند. 

شمخانی گفت: مهمترین تلاش دشمنان، تغییر معادله تهدید از خطر رژیم صهیونیستی برای منطقه به سمت گروه های تروریستی و تکفیری خودساخته است و متاسفانه تبلیغات فراوان و تلاش های رسانه ای غرب و اسرائیل نیز در این زمینه موثر بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه تلاش های مذبوحانه رژیم سعودی در ابعاد سیاسی و تلاش گروه های تکفیری و تروریست ها در میدان برای فرعی کردن اولویت مسئله فلسطین در جریان است، تاکید کرد: امروزه با هوشیاری مراجع تقلید از قم تا نجف و آمادگی نیروهای بسیج مردمی از عراق و سوریه تا یمن، زمینه لازم برای تحقق آرمان آزادی فلسطین بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

شمخانی با اشاره به آماده شدن جهان اسلام،آزادیخواهان و ظلم ستیزان برای برگزاری کنگره عظیم اربعین به عنوان ایینی با ابعاد کم نظیر انسانی، اعتقادی و ارزشی افزود: آرمان آزادی فلسطین و مقابله با اصلی ترین مظهر و نماد ظلم،جنایت و کشتار یعنی رژیم کودک کش صهیونیستی بهترین رویکردی است که می تواند شعار محوری مراسم بزرگداشت ابا عبد الله الحسین(ع) بویژه اربعین باشد.

شمخانی با یادآوری شرایط آغاز جنگ تحمیلی و تلاش صدام برای بدست گرفتن رهبری جهان عرب به دلیل منزوی شدن مصر پس از امضای پیمان ننگین کمپ دیوید گفت: شکست صدام و دفاع عزتمندانه ملت سلحشور ایران، الگویی برای منطقه و ملت های آزاده ساخت که نمونه های درخشان آن در حزب الله لبنان، بسیج مردمی در عراق و سوریه و انصارالله یمن دیده می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در تحلیل و بررسی تاریخ دفاع مقدس باید زمینه ها، اهداف سیاسی و امنیتی دشمنان و ضد انقلاب به منظور تدوین راهبردهای جدید برای نیروهای دفاعی کشور مورد کنکاش دقیق قرار گیرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار