نعیم قاسم: آمریکا آماده حل سیاسی بحران سوریه نیست/ مردم یمن شکست نخواهند خورد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد حتی اگر عربستان سال‌ها یمن را بمباران کند باز هم در نهایت مردم یمن پیروز خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: بعد از بازداشت امیر داعش در لبنان به دست ارتش همگان فهمیدند که تکفیری‌ها تنها یک طایفه یا یک منطقه را هدف قرار نمی‌دهند بلکه همگان را هدف قرار می‌دهند. اگر مقاومت در برابر تکفیری‌ها پایدار نمی‌ماند اکنون آن‌ها وارد روستاهای البقاع شده بودند.

وی گفت: آمریکا و عربستان تکفیری‌ها در جهان را به وجود آوردند. آمریکا از آن‌ها حمایت سیاسی و نظامی به عمل آورد و کشورهای دیگر را نیز به سمت حمایت از تکفیری‌ها سوق داد. عربستان نیز از آن‌ها حمایت مالی به عمل آورد تا جایی که دچار کسری بودجه شد؛ عربستانی که سوریه، یمن، عراق و مناطق دیگر را به خاطر حفظ قدرت تکفیری‌ها نابود می‌کند.

نعیم قاسم گفت: تکفیری‌ها در رقه یا در موصل چگونه جمع شدند؟ آیا از طریق مرزهای ترکیه و اردن و پول عربستان و قطر و حمایت آمریکا، فرانسه، اروپا و انگلیس و حمایت رسانه‌ای آمریکا از 80 کشور جهان نیامدند؟

وی تأکید کرد: آمریکا آماده حل سیاسی بحران سوریه نیست بلکه در حال وقت تلف کردن است تا حل بحران سوریه را به بعد از انتخابات موکول کند. آمریکا تحمل این را ندارد که ببیند نبرد در سوریه به نفع دولت این کشور پیش می‌رود.

نعیم قاسم گفت: آمریکا در سوریه و منطقه تنها ویرانی و تخریب به بار آورد. عربستان نیز تنها موجب کشته شدن هزاران نفر در سوریه شد و این کشور را به نابودی کشاند.

وی گفت: عربستان یمن را ویران می‌کند به این دلیل که تسلیم آن‌ها نشده است. حتی اگر عربستان چندین سال یمن را بمباران کند باز هم این مردم یمن هستند که پیروز خواهند شد و شکست نخواهند خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار