آیا دستمزد کار دانشجویی در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا می کند؟

رییس سازمان امور دانشجویان در خصوص آیین نامه کار دانشجویی و میزان دستمزد آن در دانشگاه‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آیین نامه کار دانشجویی و کاهش استقبال دانشجویان به دلیل حقوق و دستمزد پایین آن گفت: بررسی‌های لازم آیین نامه کار دانشجویی را در دستور کار خود داریم و برای سال تحصیلی جاری این آیین‌نامه را به دانشگاه‌ها اعلام می‌کنیم.

وی افزود: میزان پرداخت‌ها به دانشجویانی که کار دانشجویی انجام می دهند باید ابتدا به تایید هیات‌های امنای دانشگاه‌ها برسد.

به گفته رییس سازمان امور دانشجویان، از آنجا که پرداخت‌ها از محل اعتبارات دانشگاه‌ها انجام می‌شود، قائدتاً تغییر در تعرفه و دستمزدها باید به تصویب هیات‌های امنای آنها برسد.

وی عنوان کرد: در واقع وزارت علوم نمی تواند یک تعرفه مشخص را برای این امر اعلام کند چون با استقلال دانشگاه‌ها و تصمیمات هیات‌های امنا مغایر است.

صدیقی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند از این امکان (اجرای آیین نامه کار دانشجویی) برای سال تحصیلی جاری استفاده کنند، اظهار داشت: سازمان ما نمی تواند مبلغ خاصی را برای پرداخت‌ها پیشنهاد دهد اما در این راستا به هیات‌های امنا توصیه های لازم را کرده‌ایم.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها متناسب با شرایط مالی و بودجه ای خود می توانند به دانشجویان بابت کار دانشجویی پرداخت داشته باشند یعنی دانشگاه با امکانات و بودجه بهتر، دستمزد بیشتری را پرداخت می کند.

صدیقی یادآورشد: اگر دانشگاه‌ها بررسی های لازم برای آیین نامه کار دانشجویی و بخصوص پرداخت‌ها را در هیات امنای قبلی خود انجام ندادند مطمئنا در هیات‌های امنای نیمه دوم امسال بررسی هایش را انجام می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار