سفیر آمریکا در کوبا معرفی شد

رئیس جمهور آمریکا سفیر این کشور در کوبا را معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا  «جفری دلارنتیس دیپلمات کهنه کار این کشور را برای تصدی سمت سفیر آمریکا در کوبا منصوب کرد.

بدین ترتیب دلارنتیس، نخستین سفیر آمریکا در کوبا طی بیش از 50 سال اخیر خواهد بود. دلارنتیس از سال گذشته و زمان از سرگیری روابط میان آمریکا و کوبا، عالی ترین مقام آمریکایی در سفارت آمریکا در هاوانا بوده است.

اوباما اخیر طی سخنانی در مورد کوبا گفته بود: ما سیاست ناکام پنجاه ساله را کنار گذاشتیم و اکنون شاهد هستیم آمریکا در حال بازگشت به کوبا است و مردم کوبا به ما نگاه می کنند و امید جدیدی برای آینده دارند.

پس از دهه ها مناقشه، ویتنام و آمریکا در حال ایجاد شراکت جدیدی هستند و به جهان نشان می دهند صلح بهتر از جنگ است. شاید هیچ عنصری در قدرت ما با دوام تر از ارزش های ما نیست. ما به همین صورت نه فقط با قدرت سلاح خود، بلکه با قدرت عقاید و الگوی خود در جنگ سرد برنده شدیم. 

هدایت عاقلانه به معنای مقاومت در برابر تمایل برای مداخله نظامی در زمان بروز هر مشکل و بحران در جهان است. همانطور که در ویتنام و جنگ عراق دیدیم، گاهی اوقات بزرگ ترین ضربه به اعتبار آمریکا زمانی است که ما در همه جا دخالت کنیم و زمانی که ما به پیامد همه اقدامات خود فکر نکنیم. باید از تاریخ عبرت بگیریم و توازن را برقرار کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار