فیسبوک به خاطر بستن صفحات خبری فلسطینی عذرخواهی کرد

فیسبوک در بیانیه ای رسمی به خاطر تعلیق و فیلتر کردن صفحات 2 پایگاه خبری و روزنامه نگاران فلسطینی عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتون پست، فیسبوک در این بیانیه با اذعان به اشتباه خود در فیلتر کردن برخی صفحات متعلق به مدیران شبکه خبری قدس و پایگاه خبری الشهاب، اعلام کرد که این صفحات به اشتباه تعلیق شده اند و این شرکت به سرعت نسبت به رفع تعلیق آنها اقدام کرده است؛ تیم پشتیبانی فیسبوک هر هفته میلیون ها شکایت را بررسی و مورد رسیدگی قرار می دهد بنابراین ممکن است گاهی هم اشتباه کنند؛ ما به خاطر بروز این اشتباه جدا عذرخواهی می کنیم.

بر اساس این گزارش، فیسبوک از ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.
فعالان فلسطینی تعلیق این صفحات را نتیجه مستقیم دیدار اخیر تیم فیسبوک با تعدادی از مقامات رژیم صهیونیستی می دانند. صهیونیست ها دائما فلسطینیان را به تحریک به نفرت و خشونت از طریق شبکه های اجتماعی متهم می کنند.

این عذرخواهی موجب رفع نگرانی فعالان و خبرنگاران فلسطینی نشد و آنان نگران بسته شدن مجدد صفحات مربوط به خود بر روی این شبکه اجتماعی به درخواست رژیم صهیونیستی هستند.
«ایاد الرفاعی» سخنگوی کمپین حمایت از شبکه قدس و پایگاه خبری الشهاب در این باره گفت: نگرانیم که فیس بوک به رژیم صهیونیستی کمک کند که تنها فضای موجود برای آزادی بیان فلسطینیان را نیز ببندد.

وی گفت: میلیون ها کاربر فلسطینی فیسبوک از روز جمعه با راه اندازی هشتگ فیسبوک فلسطینیان را تحت نظارت قرار می دهد، تلاش کردند با این روند مقابله کنند.

«حسام الزایغ» سردبیر پایگاه خبری الشهاب نیز ضمن محکوم کردن این تصمیم سیاسی فیس بوک به دستور مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خبرنگاران فلسطینی حق دارند صدای خود را به جهانیان برسانند.

شمار زیادی از فعالان شبکه های اجتماعی در فلسطین، پویشی(کمپین) را در تحریم «فیسبوک» شروع و اعلام کرده اند که این شبکه اجتماعی در تبعیت از خواسته های رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه حساب های کاربری فعالان فلسطینی انجام داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار