وزیر انرژی روسیه: تهران و ریاض قصد دارند برای توقف افزایش میزان تولید نفت توافق کنند

به اعتقاد الکساندر نواک، ایران و عربستان در خصوص توافق احتمالی بر سر توقف افزایش میزان تولید نفت، رویکرد انعطاف‌پذیرتری در پیش گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز سه‌شنبه اعلام کرد ایران و عربستان سعودی در خصوص توافق احتمالی برسر توقف افزایش میزان تولید نفت، رویکرد انعطاف‌پذیرتری در پیش گرفته‌اند و قصد دارند در این خصوص به توافق دست پیدا کنند.

وی در اینباره در الجزیره، پایتخت کشور الجزایر، به خبرنگاران گفت: «به عقیده من دو طرف (ایران و عربستان سعودی) انعطاف‌پذیرتر شده‌اند و قاطعیت بیشتری برای دستیابی به موافقتنامه‌های خاص پیدا کرده‌اند.»

وزیر انرژی روسیه همچنین اعلام کرد این موضوع به اوپک مربوط است که در خصوص محدودیت میزان تولید نفت ایران، نیجریه و لیبی، شرایط خاصی را اعمال کند.

نواک گفت: «در گام نخست، بحث درباره میزان تولید ایران، نیجریه و لیبی است. ممکن است شرایط خاصی برای هر کدام از آنها تعیین شود، اما باید اعلام کنم که کشورهای عضو اوپک باید موضع واحدی در این خصوص داشته باشند.»

نشست غیر رسمی 12 کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و احتمالا چند تولید کننده نفت غیر عضو این سازمان قرار است در تاریخ 28 سپتامبر و در حاشیه نشست «مجمع بین‌المللی انرژی» برگزار شود. شرکت‌کنندگان در این نشست قصد دارند فرآیند کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی را که به علت تولید بیش از حد به وجود آمده است، معکوس کنند.

کشورهای عمده تولید کننده نفت در ماه آوریل گذشته نتوانستند در دوحه در خصوص محدود کردن میزان تولید نفت به توافق دست پیدا کنند.

عربستان سعودی که پیشتر اعلام کرده بود تنها در صورت اقدام مشابه ایران، تولید خود را کاهش خواهد داد، علت خودداری از محدود کردن میزان تولید نفت خود را غیبت تهران در این گفتگوها عنوان کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
عربستان چه غلطها .اگر زور گفت جلسه را ترک کنید خودشون به زرزر میافتد .یک جا زورمون داره میچربه گوششون را بپیچونید .
آخرین اخبار