کواکبیان در واکنش به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس:

زنگ حساب و ریاضی است نه زنگ انشا/ بررسی بودجه در کشور اشکالاتی دارد

یک عضو مجمع نمایندگان تهران به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره راهبردهای پارلمان در برنامه ششم انتقاد کرد.

زنگ حساب و ریاضی است نه زنگ انشا/ گزارشات دردی از کشور دوا نمی کند/ بررسی بودجه در کشور اشکالاتی داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در واکنش به گزارش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره راهبردهای مجلس در برنامه ششم که امروز در صحن علنی قرائت شد، گفت: زنگ انشا گذشته است و در زنگ حساب و ریاضی هستیم.

وی با انتقاد از گزارش مذکور تاکید کرد: واقعا بسیاری از الفاظ در این گزارش جالب و زیبا بود اما اینکه بیاییم بدون توجه به راهکارهای عملیاتی گزارش بدهیم کاری به پیش نبرده‌ایم چرا که این گزارش پر بود از واژه و تعابیری که نمی‌تواند دردی را از کشور دوا کند.

کواکبیان تصریح کرد: در حال حاضر چهار ماه است که از عمر مجلس دهم می‌گذرد و ما باید در این چهار ماه طرح‌هایی به مجلس ارائه می‌دادیم که به درد مردم می‌خورد.

وی تاکید کرد: ما باید نسخه شفابخش عملیاتی و کاربردی داشته باشیم  تا این اجرای این نسخه محسوس شود.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با بیان اینکه ما در کشور قانون کم نداریم، بیان داشت: گزارش فوق فاقد بررسی جنبه نظارتی مجلس در برنامه‌های راهبردی کشور بود.

کواکبیان در ادامه با اشاره به عدم توجه گزارش مذکور موارد مربوط به بودجه سالیانه کشور اظهار داشت: چه اشکالی داشت در گزارش مذکور به بودجه سالیانه اشاره می‌شد چرا که بنده معتقدم بررسی بودجه در کشور اشکالاتی دارد و باید تغییراتی در آن مطرح شود.

نماینده مردم تهران در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ما طبق بودجه سالیانه، منابعی را در اختیار برخی دستگاه‌ها و مراکز می‌گذاریم که به هیچ وجه پاسخگوی صرف بودجه خود نیستند.

کواکبیان در ادامه با اشاره به بی‌توجهی گزارش مرکز پژوهش‌ها به برنامه ششم توسعه گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس که عنوان می‌کند سه هفته بعد از تشکیل کمیسیون تلفیق ، برنامه توسعه باید تصویب و کار و اقداماتی بعدی آن آغاز شود اما در حال حاضر مجلس برنامه ششم را عملیاتی نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به بی‌توجهی گزارش مذکور به جایگاه مجلس و توسعه سیاسی کشور بیان داشت: توجه نظام حزبی و تقویت احزاب در هیچ جای این گزارش دیده نشده.

عضو فراکسیون امید در ادامه با اشاره به بی‌توجهی گزارش فوق درباره مسائل فرهنگی کشور بیان داشت: مصونیت فرهنگی متاسفانه با وجود اینکه تاخیر زمانی دارد اما به قول برخی دست‌اندرکاران تقدم رتبه‌ای دارد با این حال مسائل مربوط به فرهنگ در این گزارش فوق به خوبی دیده نشد حتی بنده پیشنهاد داده بودم که رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور احداث شود اما متاسفانه در گزارش فوق مشاهده نشد.

کواکبیان در پایان با  انتقاد از حضور اصلاح‌طلبان در مرکز پژوهش‌های مجلس به هیئت رئیسه تاکید کرد: دوستان اصلاح‌طلب در مرکز پژوهش‌های مجلس هیچ مسئولیتی ندارند و جا داشت از این دوستان در این مرکز استفاده می‌شد.

در ادامه علی لاریجانی درباره انتقاد مذکور خطاب به کواکبیان گفت: ما با برند سیاسی افراد را انتخاب نمی‌کنیم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار