اهواز؛

تغییر وضعیت فاضلاب منطقه ۷ اهواز

استاندار خوزستان از پروژه تغییر وضعیت فاضلاب منطقه ۷ و کوی آل صافی آغاز شد با موافقت سردار فرمانده قرارگاه کربلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی ،استاندار خوزستان اظهار داشت: با توجه به وعده‌هایی که در آخرین بازدید خود از منطقه 7 کلانشهر اهواز داشتیم پروژه تغییر وضعیت فاضلاب منطقه7 و کوی آل صافی آغاز شد.

وی افزود: با توجه به بازدید حضوری که شخصا از آنجا انجام دادم متوجه روباز بودن فاضلاب این منطقه شدم که بلافاصله دستور تغییر فاضلاب این منطقه صادرشد. براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده نزدیک به 9 میلیارد تومان هزینه برای تغییر فاضلاب آل‌صافی برآورد شده که استانداری این هزینه را تقبل کرد.

استاندار خوزستان با تصریح بر اینکه مقرر شده است که کل فاضلاب کوی آل‌صافی تغییر یابد گفت: قصد بر این است که با تغییر این موضوع فاضلاب این منطقه شبکه گذاری و متصل به شبکه فاضلاب شهری شود.

وی در خصوص کوی مجاهدین عنوان کرد: برای وضعیت فاضلاب کوی مجاهدین یک میلیاردو 600میلیون هزینه تعیین شده که روند اجرای آن در حال طی شدن است تنها برای خروجی فاضلاب باید اجازه قرارگاه کربلا صادر شود که باتوجه به هماهنگی صورت گرفته با سردار خادم سیدالشهدا(ع) وی نیز با اجرای این پروژه موافقت کرد.

شریعتی دیگر دستورالعمل‌ها برای اجرایی شدن در منطقه هفت را برطرف کردن مشکل آب شرب کل منطقه هفت عنوان کرد و افزود: برطرف کردن مشکل آب شرب این منطقه مستلزم کار بزرگی است که برای این مهم 15 میلیارد هزینه برآورد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده پیش‌بینی بر این است که مشکل آب شرب این منطقه ظرف 6 ماه آینده برطرف شد، که بخش عمده این کار بر عهده اداره آب‌وبرق محول شده است.

استاندار خوزستان در خصوص روند اجرای این طرح بیان داشت: براساس نقشه‌های موجود 1500 متر از تصفیه خانه شماره یک لوله‌گذاری خواهد شد تا به محل لوله های علی بن مهزیار برسد و در آنجا با استفاده از فیلترهایی که خریداری می‌شود به منطقه پمپاژ خواهد شد.

وی در خصوص این فیلترها گفت: فیلترهایی که برای خریداری تعیین شده‌اند از بهترین فیلترهای کشور بوده که توانایی تا یک‌دهم تصفیه را دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.