شهرکرد؛

همایش خانواده، زندگی سالم، آینده پایدار در شهرکرد

همزمان با «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» همایش «خانواده، زندگی سالم، آینده پایدار» در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» همایشی با عنوان «خانواده، زندگی سالم، آینده پایدار» در مجتمع فرهنگی هنری مهر شهرکرد برگزار شد.

در این همایش از 40 نفر از زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و مددکاران اداره کل بهزیستی استان تجلیل شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در این همایش گفت: سالانه 10 درصد از زنان سرپرست خانوار این استان خودکفا می شوند.

محمد میرزایی افزود: هم اکنون سه هزار نفر از زنان بی سرپرست یا خانواده های دارای سرپرست زن در استان، از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: زنان بی سرپرست، بد سرپرست و خود سرپرست مانند زنانی که همسرشان فوت کرده اند، زنان مطلقه، همسران مردان معتاد، زندانی، بیکار، مهاجر، از کار افتاده، زنان سالمند تنها، دختران خود سرپرست و بی سرپرستی که ازدواج نکرده اند و مسئولیت تأمین هزینه های زندگی و معاش خانواده را برعهده دارند در گروه زنان سرپرست خانوار قرار دارند.

میرزایی با اشاره به اهمیت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار افزود: پارسال 12 درصد زنان سرپرست خانوار استان با ایجاد اشتغال و همچنین ازدواج از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.

وی بر توانمندسازی و ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار در قالب مدل تشکیل گروه های همیار و خودیار زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: این گروه ها با شناسایی توانمندی های زنان سرپرست خانوار تشکیل می شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، حمایت از زنان باردار و بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار را از مهمترین برنامه های حمایتی این نهاد عنوان کرد و گفت: تاکنون 700 زن سرپرست خانوار در استان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند.

میرزایی اظهار داشت: در حال حاضر 10 کلینیک خدمات اجتماعی به منظور ارائه خدمات اجتماعی به زنان سرپرست خانوار در استان فعال می باشد.

6 مهرماه به عنوان «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار