هشدار مقامات ارشد امنیتی آمریکا: خطر داعش با شکست آن از بین نمی‌رود

تعدادی از مقامات امنیتی آمریکا با حضور در مجلس سنا درباره احتمال نفوذ تروریست‌های داعش به داخل خاک آمریکا هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مقامات امنیتی آمریکا معتقدند حتی در صورت سقوط خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه نیز آمریکا تا سالیان متمادی در برابر این گروه تروریستی آسیب‌پذیر خواهد بود. 

به دنبال بمب‌گذاری‌های اخیر در نیویورک و نیوجرسی، تعدادی از مقامات ارشد امنیتی آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور در مجلس سنای این کشور هشدار دادند بیرون راندن داعش از مناطقی که ادعای خلافت بر آنها را دارد، باعث نابودی این گروه نشده و بر عکس، منجر به پراکنده شدن تروریست‌های آن در آمریکا و اروپا خواهد شد.

در همین ارتباط، «نیکلاس راسموسن» مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم روز گذشته خطاب به اعضای کمیته امنیت ملی و امور دولتی سنا با اشاره به اجماعی که بین محافل امنیتی آمریکا در حال شکل گرفتن است، گفت: تاثیر شکست داعش فراتر از آنچیزی است که در میدان نبرد مشاهده می‌شود و مطمئناً پس از شکست این گروه تروریستی، دامنه تبعات آن به خاک آمریکا نیز کشیده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه داعش حتی پس از شکست کامل نیز تهدید خود علیه آمریکا را حفظ خواهد کرد، گفت: از نظر ما، شکست دادن داعش در میدان نبرد و پس گرفتن اراضی تصرف شده برای از بین بردن پتانسیل تروریستی این گروه لازم است اما کافی نیست و در صورت آزادی کامل مناطق تحت سیطره داعش در عراق و سوریه نیز آمریکا کماکان در داخل در برابر این گروه تروریستی آسیب‌پذیر خواهد بود.

راسموسن همچنین در این نشست خواستار تصویب قوانین سختگیرانه‌تری برای مهاجرت به آمریکا و استفاده از سامانه‌های جدید بیومتریک برای تشخیص هویت مسافران شد. 

«جیمز کومی» مدیر اف‌بی‌آی نیز که مجموعه تحت مدیریت او برای شناسایی سریع تهدیدات بالقوه تروریستی در داخل خاک آمریکا در معرض فشارهای سیاسی زیادی قرار دارد، در نشست روز گذشته گفت به اعتقاد او، پس از شکست داعش در عراق و سوریه، دستکم صدها نفر از عناصر این گروه از این دو کشور به داخل آمریکا نفوذ خواهند کرد.  

«جی جانسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز خطاب به اعضای کمیته امنیت ملی و امور دولتی سنا گفت وزارتخانه او در حال حاضر با دو تهدید تروریستی عمده روبروست که بزرگترین آنها از سوی گروه‌های تروریستی خارج از آمریکا مانند داعش و القاعده است و تهدید دیگر از جانب افراط‌گرایان مستقلی است که در داخل خاک آمریکا دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

وی گفت حتی با از بین رفتن تهدید از سوی گروه‌های تررویستی نیز به دلیل احتمال پراکنده شدن اعضای آنها در سراسر جهان، خطر تروریسم در داخل خاک آمریکا کماکان تا سالیان سال به قوت خود باقی خواهد ماند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار