افزایش جزئی بهای طلای سیاه در پی کاهش ذخایر نفتی آمریکا

انتشار آمار مربوط به کاهش ذخایر نفتی آمریکا موجب رشد اندک بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینکوارر؛ در معاملات روز چهارشنبه بازارهای آسیایی، بهای نفت رشد اندکی را تجربه کرد. کاهش ذخایر نفتی آمریکا و نگرانی در ارتباط با توافق اعضای عضو و غیرعضو اوپک برای تصویب نهایی طرح فریز نفتی، دو عامل موثر در افزایش بهای طلای سیاه بوده است.

موسسه پترولیوم آمریکا اعلام کرد ذخایر نفتی این کشور در هفته گذشته 752 هزار بشکه کاهش یافت و آمارهای روز چهارشنبه نیز نشان می‌دهد از حجم اکتشافات نفتی در این کشور کاسته شده و انتظار نمی‌رود در آینده نزدیک این کاهش ذخایر نفتی جبران شود. نگرانی در ارتباط با توافق تولیدکنندگان بزرگ نفتی که در الجزایر گردهم آمده‌اند نیز بر التهاب بازار افزوده است. اعضای عضو و غیرعضو اوپک در نشستی غیررسمی به بررسی راهکارهای برطرف کردن مازاد تولیدات در بازار می‌پردازند. مازاد تولیدات نفتی در دو سال گذشته موجب افت شدید بهای طلای سیاه در بازار شد و شرکت‌کنندگان در نشست الجزایر قصد دارند با تصویب طرح فریز نفتی به مازاد تولیدات موجود در بازار خاتمه دهند.

"بیژن زنگنه،" وزیر نفت ایران، در حاشیه این نشست گفت: قرار نیست در یک نشست دو روزه به توافق نهایی دست یابیم. ما به زمان بیشتری برای رایزنی نیاز خواهیم داشت.

نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه نوامبر با یک سنت افزایش 44 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در دوره مشابه نیز 21 سنت افزایش یافت و به 46 دلار و 18 سنت رسید.

"آنگوس نیکلسون،" تحلیل‌گر «آی جی مارکتس» در ملبورن، اعلام کرد: مؤسسه نفت آمریکا، عامل افزایش بهای نفت در آسیاست.

وی افزود کمتر کسی منتظر دستیابی به یک توافق در نشست الجزیره است.

بهای نفت از بیش از دو سال پیش تحت تأثیر عرضه بسیار فراوان، کاهش یافته است.

چند کشور تولید کننده برای تثبیت سطح تولید خود به منظور تلاش برای حمایت از بهای نفت اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما ایران که نفتش پس از لغو تحریم‌ها به بازار بازگشته، در این شرایط که در حال رساندن تولید خود به سطح قبل از تحریم‌هاست قصد ندارد تولید خود را کاهش دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار