خشم مقامات فلسطینی از اصرار عربستان برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی

اصرار یک روزنامه سعودی بر سخنرانی "محمود عباس" در پارلمان رژیم صهیونیستی موجب خشم و اعتراض مقامات فلسطینی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ روزنامه انگلیسی زبان سعودی گازتا  روز گذشته در سرمقاله خود نوشت "محمود عباس،" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، باید دعوت "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را پذیرفته و در پارلمان این رژیم سخنرانی کند.

"حنان عشراوی،" سیاست‌مدار فلسطینی و سخنگوی تشکیلات خودگردان، در پاسخ به دلالی سعودی‌ها اظهار داشت: هرکسی که این مقاله را نوشته است کاملا از ماهیت واقعی دعوت نتانیاهو از محمود عباس بی‌اطلاع بوده است. این یک ترفند بسیار آشکار از سوی نتانیاهو است که برای نمایش روابط عمومی خود، آنهم به شکلی افراطی استفاده شده است. اگر نتانیاهو خواستار صلح است چرا به الزامات قوانین بین‌المللی پایبندی ندارد؟ او می‌تواند با پذیرفتن مرزبندی‌های سال 1967 و راهکار برقراری دو دولت مستقل به این قائله خاتمه دهد. 

سعودی گازتا نوشته بود دعوت نتانیاهو که در طول سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد یاد آور دعوت "مناخیم بگین،" نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، به "انور سادات،" رئیس جمهور پیشین مصر، است که در نتیجه به پیمان سازش مصر و اسرائیل در سال 1978 منتهی شد.

این روزنامه سعودی همچنین مدعی شد قرارداد کمپ دیوید با تمامی کمبودهایش نشان داد که مذاکره با اسرائیل ممکن است و پیشرفت از طریق تلاش‌های مداوم در زمینه ارتباطات و همکاری بدست می‌آید.

این روزنامه سعودی در بخش دیگری از مقاله منتشر شده در روز یکشنبه به مواردی اشاره کرد که نشان می‌دهد رسانه‌های سعودی گزارش‌هایشان در مورد اسرائیل را ملایم کرده‌اند و این موضوع به پیشرفت در مذاکرات پنهانی میان دو طرف مربوط می‌شود.

"عشراوی" با اشاره به پیمان صلح اسرائیل و مصر گفت: ماجرای صلح این دو کاملا با موضوع صلح خاورمیانه متفاوت است. مصر و اسرائیل هر دو خواستار صلح بودند، در آن زمان مصر از سوی اسرائیل اشغال نشده بود، خانه‌های مردم بوسیاه نظامیان صهیونیست ویران نشده بود، هزاران نفر بی‌گناه کشته نشده بودند. مردم مصر مانند فلسطینی‌ها از هرگونه حق طبیعی زندگی و قدرت اختیار عملی محروم نبودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار