نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی کاهش می یابد؟

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اثر بخشی بخش کشاورزی در رشداقتصادی لازم است که افزایش تسهیلات و کاهش نرخ سود بانکی درحد توان دولت اعمال شود.

عبدالمهدی بخشنده  معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نرخ تسهیلات بخش کشاورزی اظهار داشت: چندی پیش در جلسه شورای پول واعتبار نرخ تسهیلات بخش کشاورزی به 15 درصد کاهش یافت.

وی افزود: با توجه به ویژگی های تولید در بخش کشاورزی، کشاورزان و تولیدکنندگان انتظار دارند  که این نرخ باز هم کاهش یابد.

بخشنده با اشاره به کمک دولت در افزایش سرمایه بانک کشاورزی نیز بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال سرمایه بانک کشاورزی حداقل تا دوبرابر افزایش یابد تا از این طریق تسهیلات دهی و خدمات دهی به تولیدکنندگان این بخش افزایش یابد.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  متوسط نرخ تسهیلات بخش کشاورزی 3 درصد کمتر از سایر بخش ها است، تصریح کرد:  کشاورزان مستحق افزایش تسهیلات با نرخ های مناسب تر از نرخ های فعلی هستند.

  تخصیص اعتبار 160 میلیارد تومانی کشت پاییزه به فعالان

همچنین عبدالکریم رضوی رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی  صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در گفتگو خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سود تسهیلات و اعتبارات بخش کشاورزی صندوق حمایت برای سهامداران و تعاونی ها 4 درصد است.

وی افزود: اعتباراتی بالغ بر 160 میلیارد تومان برای تامین نهاده های کشت پاییزه بخش کشاورزی اعم از کود، بذر و سم تدارک دیده شده که با سود 4 درصد در اختیار سهامداران بخش قرار می گیرد.

 رضوی ادامه داد: این اعتبار برای کشت پاییزه سال گذشته 150 میلیارد تومان بوده  و می توان گفت  که برای سال زراعی آینده همانند سال های گذشته برای افزایش تسهیلات بخش از ردیف های ملی و استانی  تلاش هایی صورت می گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۵
کدوم تسهیلات؟کدوم سود کم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۵
میشه بگین به کدوم کشاورزها میدید چون منه کشاورز که وام با سود18 درصد گرفتم احتمالا این وام ها رو به مدیران شون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۵
9.5 درصد
آخرین اخبار