بهبود سیستم‌های انتقال حرارت با فناوری نانو

محققان کشورمان در یک تحقیق تئوری، امکان تولید نانو سیالات، با بکارگیری نانولوله‌های کربنی، به منظور بهبود عملکرد حرارتی سیالات را مورد بررسی قرار دادند.

یونس بخشان عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پروژه‌ تحقیقاتی تولید نانو سیالات حاوی نانولوله‌های کربنی اظهار داشت: با تکیه بر نتایج این تحقیق که به صورت تئوری و با استفاده از شبیه‌سازی رایانه‌ای صورت گرفته، میزان بهبود عملکرد سیستم‌های انتقال حرارت با به کارگیری نانولوله‌های کربنی در سیالات پایه، مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به نتایج حاصل از این تحقیق گفت: با توجه به اینکه در سیستم های انتقال حرارت، از سیالات با فاز مایع استفاده می شود، با اصلاح و افزایش حجم نانولوله‌های سیال، در سیستم‌های انتقال حرارت، می‌توان میزان انتقال حرارت و کارایی سیالات را افزایش داد.

این محقق کشورمان در خصوص تاثیر به کارگیری نانولوله‌های کربنی در سیالات پایه عنوان کرد: با افزودن نانولوله‌های کربنی، از مقاومت حرارتی سیال کاسته می شود و میزان انتقال حرارت آن افزایش پیدا می کند.

بخشان با تاکید بر کاهش هزینه‌ها با عملیاتی شدن این طرح، تصریح کرد: با کاهش ابعاد سیستم‌های انتقال حرارت، کاهش آلودگی هوا با به کار گیری سوخت‌های فسیلی، میزان هزینه‌ها نیز کاهش چشمگیری خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار