نصب ویندوز 10 بر روی 400 میلیون دستگاه رایانه

شرکت مایکروسافت اعلام کرد حدود چهارصد میلیون دستگاه رایانه در سراسر جهان از ویندوز 10 استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جی اس ام ارنا؛ مایکروسافت به عنوان غول نرم افزاری جهان مدعی است نرخ مهاجرت کاربران به ویندوز 10 ، 115 درصد سریع تر از ویندوز 7 است. البته جمعیت چهارصد میلیون نفری اعلام شده از سوی مایکروسافت بسیار پایین تر از هدف یک میلیاردی این شرکت است که بنا بود تا سال 2018 محقق شود.

مایکروسافت تصمیم گرفت برای نخستین سال عرضه ویندوز 10، این سیستم عامل را به صورت رایگان در دسترس تمامی کاربران ویندوز 7 و یا ویندوز 8 به بالا قرار دهد. شاید این را می‌توان مهم‌ترین دلیل به دست آمدن آمار بالای مصرف کنندگان این ویندوز دسکتاپی دانست.

آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده در خصوص جمعیت استفاده کنندگان از نسخه نهایی ویندوز 10 تا سه ماه پیش 350 میلیون دستگاه بود.

یکی از دلایل محقق نشدن هدف میلیاردی نصب ویندوز 10 این است که تا پیش از اتمام مهلت اعلام شده از سوی مایکروسافت برای آپگرید رایگان به این نسخه از ویندوز، تقریبا هر ماه سی میلیون دستگاه جدید به این سیستم عامل مهاجرت می‌کردند.

اما این رشد بعد از اتمام بازه زمانی اعلام شده از سوی مایکروسافت به رقم 16.6 میلیون دستگاه در ماه تنزل پیدا کرد که البته روشن است به غیر از تمام شدن مهلت آپگرید رایگان کاهش فروش پی سی نیز در این امر دخیل بوده است.
حالا حتی کاربران نسخه‌های قبلی سیستم عامل مایکروسافت نیز نیازمند پرداخت 100 دلار برای ارتقاء سیستم عامل دستگاه خود به ویندوز 10 هستند که می‌تواند برای قشر عظیمی از کاربران هزینه‌ سنگینی باشد.

البته اینکه رشد شمار استفاده کنندگان از ویندوز 10 در ماه‌های باقیمانده سال چه روندی پیدا می‌کند مساله‌ای است که هنوز ابهامات زیادی در رابطه با آن وجود دارد؛ اما مایکروسافت هنوز هم مصمم است این رقم را به یک میلیارد کاربر (یا بهتر بگوییم دستگاه) برساند.

شواهد نشان می‌دهد رسیدن به این هدف کمی بیشتر از حد معمول به طول می‌انجامد و مایکروسافت نیز احتمالا در سال 2019 یا 2020 به هدف نهایی خود می‌رسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار