فوران یک آتشفشان در جزیره لومبوک اندونزی/ تخلیه گردشگران

یک آتشفشان فعال در جزیره لومبوک در اندونزی فوران کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، به دنبال فوران آتشفشانی در جزیره «لومبوک» در اندونزی، مقامات این کشور در تلاشند تا چند صد گردشگری را که برای صعود به این کوه رفته بودند، بیابند.

این آتشفشان، که رینجانی نام دارد، بدون پیش بینی و آگاهی قبلی و به طور ناگهانی عصر روز سه شنبه آغاز به فعالیت کرد. خاکسترهای ناشی از فعال شدن این آتشفشان در آسمان پخش شده است که این امر، پروازهای «بالی» و «لومبوک» را لغو یا با تاخیر مواجه کرد. 

براساس اطلاعات آژانس مدیریت بحران این کشور، از روز یکشنبه بیش از 400 گردشگر داخلی و خارجی برای صعود به این کوه در جزیره لومبوک نام نویسی کرده بودند. رئیس آژانس امداد و نجات اندونزی گفت روز چهارشنبه 120 گردشگر خارجی در حال صعود را پیدا کردند و آنها را از منطقه خارج کردند.

مزارع و درختان اطراف این آتشفشان 3700 متری با لایه ای از خاکستر پوشیده شده است؛ اما براساس اظهارات رئیس آژانس امداد و نجات، هیچ خطری ساکنان شهرها و روستاهای اطراف این آتشفشان را تهدید نمی کند.

تاکنون هیچ گزارشی درخصوص مجروحان احتمالی این حادثه دریافت نشده است. آتشفشان رینجانی یکی از 130 آتش فشان فعال در اندونزی است. مجمع الجزایر اندونزی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی اش، مستعد وقوع زلزله و فوران آتشفشان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار