ابلاغ دستورالعمل نظارت جامع در مدارس غیردولتی/ تحصیل بیش از 35 درصد المپیادی‌ها در این مدارس

مدیر کل سازمان مدارس غیر‌دولتی از ابلاغ دستورالعمل نظارت جامع در این مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی زینی‌وند مدیر کل سازمان مدارس غیردولتی در نشست خبری سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به نیاز آموزش وپرورش برای مشارکت نهادهای مربوطه گفت: اثربخشی برنامه‌های آموزشی و پرورشی بدون حضور نهادهای مربوطه امکان پذیر نیست.

زینی‌وند ادامه داد: مدارس غیر دولتی یکی از زیرساخت‌های کارآمد در آموزش وپرورش بوده و علی‌رغم نگاه‌های غیرتخصصی در ارزیابی مدارس شاهد درخشش دانش‌آموزان هستیم.

وی عنوان کرد: در بخش نمرات امتحانات نهایی، مدارس غیردولتی نتایج بسیار قابل قبولی داشته‌اند و از بین 100 مدرسه تهران 63 درصد رتبه‌های اول جزء مدارس غیر دولتی بوده‌اند

مدیر کل سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه این سازمان اقدامات مثبتی در زمینه خرید خدمات آموزشی داشته گفت: در این طرح به مدارس در مناطق محروم رسیدگی می‌شود تا تمامی دانش‌آموزان از امکان تحصیل بهره‌مند شوند.

وی افزود: طی سه سال اخیر بحث ساماندهی الگوی شهریه به طور کامل در کشور انجام شد.

زینی وند اظهار کرد: علاوه بر این ساماندهی دستورالعمل نظارت جامع در مدارس غیر دولتی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار مدارس غیر دولتی قرار گرفته که اجرای کامل آن در قالب سامانه‌ای الکترونیکی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: خود ارزیابی، ارزیابی در سطح منطقه، ارزیابی در سطح استان و ارزیابی در سطح وزارتخانه از مراحلی است که در زمینه نظارت مدارس غیر دولتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر کل سازمان مدارس غیر دولتی از صدور کارنمای آموزشی برای مدارس غیر دولتی خبر داد و بیان کرد: در راستای کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی مدارس غیر دولتی که امتحان نهایی دارند این کارنامه صادر می‌شود.

وی افزود: کیفیت بخشی در قالب شاخص‌های تعیین شده برای مدارس تعریف می‌شود و موسسات موظف بوده تا انتظارات را در قالب مذکور رعایت کنند.

زینی وند بحث صلاحیت حرفه‌ای معلمان را از دیگر برنامه‌های سازمان مدارس غیر‌دولتی برشمرد و عنوان کرد: برای افزایش توانمندی نیرو‌های غیر دولتی چنین برنامه‌ای در دستور کار قرار گرفته است و در حال تطبیق صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان هستیم تا در نهایت شناسنامه‌ای برای آنها تدوین شود.

وی یادآور شد: مدارس غیردولتی 10 درصد مدارس کشور را شامل می‌شوند اما با این وجود سال گذشته بیش از 35 درصد دانش آموزان در المپیادهای جهانی از این مدارس بوده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار