دستگیری اعضای یک سلول تروریستی وابسته به داعش در اروپا

وزیر کشور اسپانیا از دستگیری 5 نفر به اتهام تشکیل یک سلول تروریستی فعال وابسته به داعش در قاره اروپا خبر داد.

دستگیری اعضای یک سلول تروریستی وابسته به داعش در اروپابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «خورخه فرناندز دیاز،» وزیر کشور اسپانیا، چهارشنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی اسپانیا، آلمان و بلژیک 5 مظنون به تشکیل یک سلول تروریستی فعال و خطرناک وابسته به داعش در قاره اروپا را دستگیر کرده‌اند. 4 نفر از دستگیرشدگان اسپانیایی و یک نفر اهل مراکش است.  

به گفته دیاز، پلیس اسپانیا برای دستگیری این مظنونین با نیروهای امنیتی فدرال آلمان و بلژیک همکاری نزدیکی داشته است. اعضای این سلول تروریستی از طریق شبکه‌های اجتماعی -بویژه یک صفحه فیس‌بوک با بیش از 32 هزار فالوور- اخبار مرتبط با عناصر وابسته به داعش را که در خارج از مرزهای سوریه و عراق فعالیت می‌کنند، منتشر می‌کردند. فعالیت‌ها و عملیات تروریستی این سلول فعال در قاره اروپا از اسپانیا سازماندهی می‌شود. 

از زمان افزایش سطح هشدار در اسپانیا به درجه 4 در سال 2015، پلیس این کشور 143 عضو وابسته به گروه تروریستی داعش را بازداشت کرده است. 30 نفر از این افراد در خارج از مرزهای اسپانیا دستگیر شده‌اند. از ابتدای سال جاری میلادی، نیز حدود 34 نفر به اتهام ارتباط با داعش بازداشت شده‌اند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار