شهرها و نفوذ به لایه دوم دیپلماسی

عضو هیئت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به موضوع دیپلماسی شهری اشاره کرد و گفت: دیپلماسی شهری به عنوان یکی از زیربخش های دیپلماسی لایه دوم می تواند تاثیر شایانی در جذب فرصت های سرمایه گذاری داشته باشد.

شهرها و نفوذ به لایه دوم دیپلماسی
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر اصغر زارعی عضو هیئت علمی دانشگاه در گفت و گویی با اشاره به فرصت های پساتحریم برای توسعه اقتصادی شهرها گفت: اگرچه برجام یک فرصت خوب برای بهبود توسعه تعاملات اقتصادی برای کشور و به تبع شهرها پدید آورد اما اقدام آمریکایی ها در تصویت قانون محدودیت ویزا عملا مشکلات عمده ای را برای حضور تجار و سرمایه گذار های خارجی به داخل کشور ایجاد کرد و همچنین در مسیر توسعه توریسم در ایران نیز سنگ اندازی شد.
 
وی با اشاره به اینکه شهرهای ما در مسیر توسعه نیازمند جذب سرمایه گذاری های خارجی هستند، ادامه داد: خوشبختانه ابتدای سال جاری یک همایش بزرگ و بین المللی در ایران در زمینه اقتصاد شهری با وجود تمامی مشکلاتی که دشمن ایجاده کرده بود برگزار شد که چهره های خارجی و بین المللی نیز در آن حضور داشتند.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به طرح های بین المللی که سازمان ملل در زمینه توسعه شهری در حال اجرای آنهاست، گفت: یکی از طرح های ویژه که می تواند یک فرصت در فضای پساتحریم به حساب آید، موضوع شکوفایی شهری است که در صورت بهره برداری صحیح عملا یک گام به جلو در توسعه شهری ایران به حساب می آید.
 
عضو هیئت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: طرح شکوفایی شهری از سوی بخش هبیتات سازمان ملل برای نخستین بار در ایران اجرایی شده است و اگر این طرح در قزوین به نتیجه برسد سپس به طور جهانی وارد فاز اجرا می شود.
 
زارعی در این خصوص توضیح داد: این طرح با جمع آوری دیتا و اطلاعات نقاط قوت و ضعف توسعه شهری را احصاء می کند و در نهایت یک برنامه اقدام پیشنهاد می کند.
 
وی گفت: در کنار این طرح قرار است یک صندوق مالی نیز تاسیس شود که یکی از بانک های ایرانی عاملیت آن را در منطقه غرب آسیا بر عهده دارد و همین مساله نیز موجبات تسهیل ارتباطات مالی را پدید خواهد آورد.
 
این کارشناس مسائل شهری به موضوع دیپلماسی شهری نیز اشاره کرد و گفت: دیپلماسی شهری به عنوان یکی از زیربخش های دیپلماسی لایه دوم می تواند تاثیر شایانی در جذب فرصت های سرمایه گذاری داشته باشد و ضرورت دارد تا مدیران شهری جدی تر در این حوزه وارد عمل شوند.
 
منبع: شهرفردا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار