تبریز؛

آزادی 7 زندانی جرائم مالی از محل پرداخت زکات

7 زندانی جرائم مالی و غیر عمد در آذربایجان شرقی از محل زکات پرداخت شده آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان تبریز گفت:5 نفر از زندانیان زندان تبریز و دو نفر از زندانیان زندان های اهر و مراغه بیش از 5 میلیارد ریال بدهی داشتند که در نهایت با بخشش بخشی از بدهی ها توسط شکاک در نهایت با پرداخت یک میلیارد و هفتصد و سی میلیون ریال آزاد شدند.

تقی پور افزود: در شش ماهه نخست سالجاری 160 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی استان  با بدهی 60 میلیارد ریالی که 30 میلیارد ریال آن توسط ستاد دیه،20 میلیارد ریال بخشش شکاک و 10 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت و آزاد شدند.

وی با بیان اینکه نصف خودروهای که در استان تردد می کنند تا کنون الحاقیه بیمه شخص ثالث خودرو خود را پرداخت نکرده اند از آنها خواست با تهیه الحاقیه بیمه  در زمان وقوع حادثه مشکلی نداشته باشند.

انتظاری مدیر کل امور اجرایی ستاد دیه کشور نیز با بیان اینکه یکی از دلایل پرداخت زکات در اسلام کمک به نیازمندان است گفت:در سال گذشته دو هزار و سیصد میلیارد ریال زکان جمع آوری شده و امسال نیز پیش بینی می شود 3 هزار میلیارد ریال زکات پرداخت شود که از این مقدار 60 درصد به نیازمندان پرداخت می شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.