شیراز؛

افتتاح نخستین مرکز مانیتورینگ آتش‌نشانی کشور در شیراز

نخستین مرکز مانیتورینگ کامل آتش‌نشانی کشور، امروز در شیراز افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز مانیتورینگ آتش‌نشانی کشور در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی شایق مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با تکمیل فاز سوم راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز، امکان مشاهده تصویری روند اعزام اکیپ‌های آتش‌نشانی از ایستگاه‌ها تا محل مأموریت فراهم می‌ شود.

وی با بیان این‌که هزینه اجرای این طرح بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است، اظهار داشت: این طرح در قالب سه فاز و در دو سال اخیر اجرایی شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: فازهای اول و دوم در قالب رهگیری خودرو ها از طریق نرم‌افزار های جی‌ پی‌ اس، مورد استفاده قرار گرفته است.

شایق ادامه داد: فاز چهارم این طرح نصب دوربین روی خودرو های آتش‌نشانی و امدادی این سازمان را شامل می‌ شود و کیفیت خدمات را به میزان قابل قبولی ارتقا می‌ دهد.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرها مانند تهران و مشهد مرکز مانیتورینگ وجود دارد، بیان کرد: در شیراز، با نصب دوربین‌ هایی درون ایستگاه و با استفاده از دوربین‌ های نظارت در سطح شهر، امکان مانیتورینگ تصویری درون ایستگاه و سطح شهر فراهم شده است.

شایق عنوان کرد: تمامی خودرو های آتش‌نشانی شیراز به سیستم ای‌ وی‌ ال (AVL) مجهز شده‌اند و از طریق مرکز مانیتورینگ با استفاده از این سیستم می‌توان میزان آب خودرو ها و امکان خدمات‌ رسانی آن ها را رصد کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: با راه‌اندازی این مرکز زمان اعزام اکیپ‌های آتش‌نشانی و امدادی و رصد اقدامات و تصمیم‌گیری های مدیریتی تا حد قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

شایق بر لزوم اطلاع‌ رسانی و فرهنگ‌سازی ایمنی در شهر تاکید و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی در بوستان بعثت یکی از مهم‌ترین اقدامات این نهاد به منظور آموزش، اطلاع‌ رسانی و فرهنگ‌ سازی است.

وی از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه‌ های آتش‌نشانی گویم و شهرک سعدی در شیراز همزمان با روز جهانی آتش‌نشان خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه‌ها 4 میلیارد تومان برآورد شده که این عدد بدون در نظر گرفتن هزینه‌ های تملک است.

شایق بهره‌برداری از باشگاه تخصصی آتش‌نشانی در محل سالن حضرت رسول اعظم(ص) شیراز را دیگر ویژه برنامه روز جهانی آتش‌نشانی و ایمنی در شیراز برشمرد و افزود: مراسم جشنی نیز در روزهای ششم و هفتم مهرماه در محل برپائی نمایشگاه تخصصی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بوستان بعثت برپا شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار