اصفهان؛

سنددار شدن 37 موقوفه در شهرستان برخوار

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه برخوار از سند دار شدن 37 موقوفه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی در جمع خبرنگاران گفت: 61 موقوفه در این شهرستان وجود دارد که از سال 93 تا کنون 37 مورد از آنها سند دار شده است.
وی با تاکید بر اینکه با ثبت موقوفه ها از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری می شود، اظهار کرد: لازم است همه موقوفه ها، بقاع و اماکن متبرکه شناسایی و پلاک ثبتی آنها مشخص شود.
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار تصریح کرد: تثبیت مالکیت موقوفه ها بهترین راه برای حفظ موقوفه و جلوگیری از موقوفه خواری است.
وی خاطرنشان کرد: سند دار کردن موقوفه ها بر اساس تفاهمنامه میان سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاک انجام می شود.
حجت الاسلام فاضلی گفت: از بین 61 موقوفه شهرستان دو موقوفه از نظر مساحت و درآمد در این شهرستان حائز اهمیت است که شامل موقوفه ملک التجار واقع در مزرعه سلطان آباد خورزوق (وقف شده در سال 1315 هجری قمری) و موقوفه میرزا علی اکبر خانی معروف به فضل آباد ( وقف شده در سال 1216 هجری قمری ) می باشد.
وی اظهار افزود: با ترویج فرهنگ وقف در جامعه بسیاری از مشکل های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برطرف می شود.
همچنین مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه برخوار گفت: این شهرستان دارای 11 امامزاده عظیم الشمس است که امامزاده ابراهیم ابن موسی ابن جعفر (ع) جایگاه ویژه ای در سطح ملی و کشوری دارد و امامزاده ادهم در شهر دستگرد و امامزاده سید الکمال الدین در شهر سین در بین امامزادگان استان اصفهان مطرح هستند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.