شیراز؛

لزوم سرمایه‌ گذاری در حوزه پیشگیری

رئیس دانشگاه شیراز گفت: سلامت جامعه در مرتبه نخست به دانشگاه‌ های کشاورزی باز می‌ گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجید ارشاد رئیس دانشگاه شیراز گفت: آمار ها نشان‌ دهنده رشد علمی کشورمان بوده و از جمله دستاورد های این‌گونه کنفرانس ‌های مشارکتی جمعی، انتقال علم و تجربیات جدید به دانشجویان و آشنایی آن ها با صاحب‌نظران این حوزه است.
وی افزود: دانشگاه‌ های کارآفرین علاوه ‌بر رسالت ‌های پیشین خود، مهارت ‌های موردنیاز دانشجویان برای ورود به بازار کار را آموزش می‌دهند و این چیزی است که بازار کار و دستگاه‌ های اجرایی از ما می‌خواهند، اما برای دستیابی به این مهم باید رشته‌ های نزدیک به یکدیگر ادغام و علوم جدید، کاربردی و موردنیاز جامعه را ایجاد کرد.
این مسؤول با اشاره به اهمیت پیشگیری بیان کرد: سلامت جامعه در مرتبه نخست به دانشگاه‌ های کشاورزی بازمی‌گردد، چراکه در حوزه پیشگیری فعالیت می‌کنند و بسیاری از بیماری‌ هایی که به انسان منتقل می‌شود، از طریق دام است، درصورتی که دانشگاه‌ های پزشکی در مرحله درمان فعالیت دارند.
رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به مدیریت هزینه‌ های مالی در حوزه پیشگیری و درمان کشور افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و دامداری نسبت به بخش پزشکی بسیار کمتر است و با تحقق این امر، می‌توان از بسیاری از هزینه‌ های جانبی در بخش درمان جلوگیری کرد.
ارشاد ادامه داد: منابع مالی کشور، ثروت شخصی افراد نیست و در توزیع و جایگاه هزینه‌ ها باید دقت و در حوزه منابع فکری از دیدگاه‌ ها و نظر های کارشناسی تمام طیف‌ ها استفاده شود و این‌گونه نباشد که منابع مالی به بخشی از طیف‌ های جامعه منفعت برساند و پیامد های منفی آن را افراد جامعه متحمل شوند.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جهان ما آن است که هرکسی خود را برحق می‌داند و به دیدگاه ‌های دیگری احترام نمی‌گذارد و حاصل آن این می‌ شود که هرکسی در هر چیزی اظهارنظر می‌کند و جایگاه خود را به‌خوبی نمی‌شناسد، حال‌آنکه موضوعات و مشکلات باید به متخصصان مربوطه واگذار شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار