تبریز؛

سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی منطقه آزاد ارس در نوردوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خادم عرب‌باغی در آئین افتتاح ساختمان ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و امداد و نجات ارس در محدوده نوردوز گفت: با توجه به اینکه نوردوز منطقه‌ای استراتژیک و تنها مرز ایران و ارمنستان است، برنامه‌های مدونی برای ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات رفاهی، عمرانی و زیربنایی انجام شده و اجرا می‌شود.

وی نوردوز را منطقه‌ای مستعد برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانست و یکی از پتانسیل‌های مهم این منطقه را گردشگری مذهبی عنوان کرد و گفت: لازمه جذب گردشگر ایجاد امکانات رفاهی مناسب است و در این راستا اقدامات اولیه صورت گرفته است.

وی افزود: این منطقه مرزی نیازمند توسعه زیرساخت‌ها بوده و گام‌های خوبی برای تامین نیازهای اساسی در حوزه مختلف برداشته شده و سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی در سال‌های اخیر در همین راستا بوده است.

وی گفت: علیرغم ایجاد تحول اساسی در حوزه‌های مختلف در منطقه مرزی نوردوز، وضعیت فعلی راضی‌کننده نبوده و باید به دور از حواشی و با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها شاهد ثمرات بیشتر و بهتر دولت تدبیر و امید در این منطقه باشیم.

فرماندار شهرستان جلفا نیزگفت: عملکرد منطقه آزاد ارس در توسعه زیرساخت‌های مرزی قابل توجه است.

زاهد محمودی در این آئین با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در نوار مرزی از دغدغه‌های دیرینه مسئولین است، افزود: توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاء سطح امنیت جاده‌ای از اثرات مثبت منطقه آزاد ارس در این منطقه مرزی است.

وی توسعه و آبادانی مناطق مرزی را عامل مهمی در افزایش ضریب امنیت در این مناطق عنوان کرد و گفت: پروژه‌های زیرساختی و خدمات رفاهی خوبی در محدوده نوردوز و سیه‌رود از سوی منطقه آزاد ارس انجام شده و موجب افزایش رضایت ساکنین این منطقه شده است.

وی ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مدیریت توسعه همه جانبه، گفت: تعامل بسیار خوبی بین سازمان منطقه آزاد ارس و فرمانداری شهرستان جلفا وجود دارد که موجب تسریع در انجام امور شده است.

محبوب ابراهیمی مدیر آتش‌نشانی سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این آئین با بیان اینکه تامین امنیت گردشگران در مسیر مرزی و ترانزیتی حایز اهمیت است، گفت: ساختمان این ستاد با هزینه 2 میلیارد ریالی احداث شده و برای تامین تجهیزات آتش‌نشانی و امداد و نجات 8 میلیارد ریال هزینه شده است.

در پایان این آئین مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در محوطه ساختمان ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و امداد و نجات مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس برگزار شد.

بر اساس این گزارش این پروژه زیرساختی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندار شهرستان جلفا، مقامات لشکری و کشوری از ظهر امروز در مرز ایران و نوردوز افتتاح شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار