اوباما اقدام قانونگذاران آمریکا در رد وتوی مصوبه شکایت از حامیان تروریسم را «اشتباه» خواند

اوباما گفت اقدام کنگره در رد وتوی وی در خصوص قانون شکایت از عربستان، باعث مطرح‌شدن پرونده‌های حقوقی علیه شهروندان آمریکا در کشورهای دیگر می‌شود.

اوباما اقدام قانونگذاران آمریکا در رد وتوی مصوبه شکایت از حامیان تروریسم را «اشتباه» خواند
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هفته‌نامه «تایم،» کنگره آمریکا روز چهارشنبه وتوی اوباما را با اکثریت قاطع رد کرد و به این ترتیب خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر می‌توانند علیه دولت عربستان اقامه دعوی کنند. نخستین بار است که کنگره آمریکا موفق شد یکی از تصمیمات دولت اوباما را آن هم با قاطعیت رد ‌کند. 

باراک اوباما روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان این اقدام کنگره را «اشتباه» خواند. وی گفت: فکر می‌کنم این اقدام اشتباه بود. با این وجود با توجه به آسیب ایجاد شده بر اثر حملات 11 سپتامبر، می‌توانم آن را درک کنم. 

وی افزود: این مصوبه می‌گوید در صورتی که شهروندی معتقد است قربانی تروریسمی شده که در نتیجه قصور یک کشور دیگر در مهار شهروندان خود بوجود آمده است، آن زمان می‌تواند به طور شخصی شکایت خود را در دادگاه مطرح کند.

رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است باید فقدان ایجاد شده بر اثر این حادثه جبران شود و به همین دلیل مبالغی برای پرداخت به خانواده‌های قربانیان در نظر گرفته شده است. 

وی گفت: در مجموع 2 میلیون دلار به هر یک از خانواده‌های قربانیان پرداخت خواهد شد. به اعتقاد من این قانون سنتی خطرناک را پایه‌گذاری می‌کند و حمایت‌های دولت از نیروها و شهروندان آمریکا برای ممانعت از اقامه دعوی علیه آن‌ها بوسیله شهروندان کشورهای دیگر را خنثی می‌کند.

اوباما افزود: نگرانی من به طور خاص مربوط به عربستان نمی‌شود یا ارتباطی با همدردی من با خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر ندارد. بلکه نمی‌خواهم شرایطی ایجاد شود که یکباره با مسئولیت همه اقداماتی که در جهان انجام می‌دهیم مواجه شویم.

او در ادامه سیاست را مقصر پاسخ قاطعی دانست که از کنگره دریافت کرده است.  اوباما گفت: این اقدام، مثالی است از این که چرا شما گاهی ناچار می‌شوید کاری که سخت است را انجام دهید. صادقانه بگویم امیدوارم کنگره در این مورد کاری که سخت بوده است را انجام داده باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار