قم؛

روایت لحظه روبه‌رو شدن فرزند شهید سامانلو با تمثال پدرش

محمد حسین فرزند کوچک شهید سامانلو با دیدن ماکت پدرش به سمت تپه دوید و مدام پدرش را صدا می‌زد، هیچ کس نمی‌توانست جلوی محمد حسین را بگیرد اطرافیان با دیدن این صحنه احساساتی شده بودند و اشک می‌ریختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛این روزها تصاویر لحظه برخورد احساسی فرزند شهید مدافع حرم با تمثال پدر شهیدش در نمایشگاه یاد یاران در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است و این تصاویر در ابعاد گسترده ای در حال پخش شدن است.
 
شهید سعید سامانلو شهید مدافع حرم زمستان سال گذشته با رشادت و فداکاری خود و هم رزمانش سبب آزادی منطقه شیعه نشین نبل الزهرا شد و فاتح الزهرا لقب گرفت، از شهید سامانلو دو یادگار به جای مانده است علی 11 ساله و محمد حسین 3 ساله فرزندان این شهید گرانقدر هستند.
 
هم زمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران در شهر مقدس قم برپا شده و غرفه شهدای مدافع حرم یکی از بخش‌های این نمایشگاه است.
 
تمثال شهدای مدافع حرم استان قم در این نمایشگاه نصب شده که این موضوع مورد توجه حضار قرار گرفته است، محمد حسین پسر 3 ساله شهید سامانلو هنگامی که با تمثال پدر خود مواجه می‌شود با شور و حال عجیبی به سوی آن می‌رود و با دیدن این تمثال تصور می‌کند که پدر شهیدش را مشاهده کرده و گریه می‌کند که این تصاویر احساسی مورد توجه رسانه‌ها و جامعه قرار گرفته است.
 
سارا رباط جزی همسر شهید سامانلو  اظهار داشت: فقط قصد بازدید از نمایشگاه یاد یاران را داشتیم که محمد حسین با تمثیل پدرش رو به رو شد و کمی هیجان زده شد.
 
وی با اشاره به لحظات روبرو شدن فرزند خود با تمثال شهید سامانلو افزود: محمدحسین بعد از رو به رو شدن با تصویر پدرش آرام شد و او را نوازش کرد و بوسید و عکس‌های یادگاری قشنگی با آن گرفت، علاوه بر همسر شهید بودن فرزند شهید نیز هستم و بیشتر از هر کسی فرزندانم را درک می‌کنم.
 
رباط جزی بیان کرد: وقتی بچه بودم زمانی دلم به درد می‌آمد که حس می‌کردم مردمی که پدر من به خاطرشان رفته حتی یاد و خاطره او را زنده نگه نمی‌دارند و با یادآوری خاطرات پدر اشک از چشمانم سرازیر می‌شد.
 
وی عنوان کرد: آن اشک سریع تبدیل به شعف و شادی می‌شد و می‌گفتم خدایا مواظب این مردم عزیز باش پدر من که برای آسایش آن‌ها رفت آن‌ها هنوز پدر مرا در خاطر دارند و یادش را زنده نگه داشته‌اند.
 
همسر شهید سامانلو با تقدیر از برپایی نمایشگاه یاد یاران گفت: از برگزار کنندگان چنین نمایشگاه‌هایی در سراسر کشور تشکر می‌کنم که فرهنگ شهید و شهادت را به بهترین نحو ممکن در جامعه ترویج می‌کنند.
 
وی با اشاره به اقدامات داعش در منطقه اظهار داشت: خدا داعش و دشمنان اسلام را لعنت و نابود کند که با حمایت رژیم آل سعود و آمریکا مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند.
 
همسر شهید سامانلو گفت: محمدحسین باید با واقعیت رو به رو شود تا بفهمد دشمنان پدر قهرمانش را چه کردند محمدحسین و علی خوشحال هستند که اگر پدر فداکارشان نیست مردمی هستند که یاد آن‌ها را زنده نگه می‌دارند.
 
مرضیه مهدیلو عکاس این تصاویر به یاد ماندنی  گفت: پنج شنبه هفته گذشته برای مراسم غبار روبی در گلزار شهدا همراه علی فرزند شهید سامانلو به گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) و سپس گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) رفتیم قرارشد برای عکاسی و تهیه گزارش از نمایشگاه یاد یاران با فرزندشهید سامانلو به این نمایشگاه برویم.
 
وی افزود: وقتی به نمایشگاه رسیدم من وعلی و فرزند شهید شهروز برای عکاسی از بقیه جدا شدیم و مسیری را طی کردیم و چند عکس گرفتیم به غرفه شهدای مدافع حرم رسیدیم چند عکس برای گزارش و چند عکس یادگاری هم با ماکت شهید سعید سامانلو گرفتیم.
 
مهدیلو با اشاره به ثبت تصاویر ماندگار برخورد فرزند شهید با تمثال پدرش گفت: محمد حسین فرزند کوچک شهید سامانلو با دیدن ماکت پدرش به سمت تپه دوید و مدام پدرش را صدا می‌زد اطرافیان با دیدن این صحنه احساساتی شده بودند و اشک می‌ریختند با توجه به شناختی که از محمد حسین داشتم می‌دانستم اگر مادرش بخواهد جلوی او را بگیرد و توضیح دهد فقط یک عکس است قبول نمی‌کند و تا آخر بی قراری می‌کند.
 
وی عنوان کرد: پیش از این هم که محمد حسین بی قراری پدر را می‌کرد با آغوش کشیدن تصویر پدر شهیدش آرام می‌شد، محمد حسین به سختی از تپه بالا می‌رفت و همسر شهید و بقیه تحت تأثیر این صحنه بودند چند عکس از این صحنه گرفتم اصلاً تصور نمی‌کردم تصاویر اینقدر مورد استقبال قرار بگیرد عکس‌ها پشت سرم هم گرفته می‌شد فیلم چند دقیقه ای هم گرفته شده که به زودی از طریق کانال یکی از رسانه‌های معتبراستان قم منتشر خواهم کرد.
 
وی تصریح کرد: محمد حسین بعد از اینکه متوجه شد تنها یک تمثال است بی قرار شد و فریاد زد اما به فاصله چند ثانیه که از تپه‌ها پایین آمد خوشحال بود و گفت نازش کردم.
 
مهدیلو افزود: همسر شهید سامانلو محمد حسین را در آغوش کشید و فرزند شهید آرام شد، در طول مسیر خانواده شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد علی قلی زاده را مشاهده کردیم محمد حسین خودش را در آغوش فرزند شهید قلی زاده انداخت بعد از کمی بازی در آغوش فرزند شهید مدافع حرم به آرامی به خواب رفت.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، لحظه ، روبر ، روبرو ، فرزند ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.