هم افزایی علم و ثروت سبب افزایش اقتصاد دانش بنیان

دبیر ستاد شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری گفت: هم افزایی علم و ثروت سبب افزایش اقتصاد دانش بنیان در کشور شده است.

هم افزایی علم و ثروت سبب افزایش اقتصاد دانش بنیان
سید محمود صاحبکار دبیر ستاد شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرایند تصویب و کسب مجوز شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: فرآیند تدوین و تصویب قانون حمایت از شرکتها دانش بنیان از سال 86 به صورت لایحه در دولت تقدیم شد و در عرض 9 سال به تصویب رسید که این فرآیند از سال 92 اجرا می شود. 

وی بیان کرد: موسسه دانش بنیان شرکتی است که طرح‌های نو از آن حمایت می کند تا انگیزه ای برای جوانان نخبه برای تاسیس شرکت ایجاد شود.

صاحبکار ادامه داد: هم افزایی علم وثروت، توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحقق اهداف علمی حوزه‌های فناور و با ارزش افزوده از جمله اهداف حمایت از شرکتهای دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های ارزیابی شرکت‌های دانش‌‍ بنیان با همکاری وزارت علوم، بهداشت و صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت اجرای سیاست‌های کلی انجام می‌شود و ارزیابی این شرکت‌ها در دو مرحله صورت گرفته است.

دبیر ستاد شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ابراز داشت: معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برای این شرکت‌ها انجام می‌شود و هم اکنون 13 هزار و 513 نفر برای ثبت شرکت دانش‌بنیان تقاضا داده اند که از این تعداد، تقاضای 6 هزار و 498 شرکت تایید نشده و درخواست 2هزار و 913 شرکت نیز در دست بررسی است که به طور کلی در سال 94، 2 هزار و 335 شرکت مجوز فعالیت‌های دانش بنیان گرفته است.

وی عنوان کرد: شرکت‌های تولیدکننده و خدمات دانش‌بنیان نوپا از معافیت‌های مختلف برخوردار هستند اما شرکت‌های صنعتی دارای فعالیت‌های دانش بنیان باید هزینه های مختلف را بپردازند.

صاحبکار با بیان اینکه اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه فناوری اطلاعات و پتروشیمی هستند، افزود: هدف اصلی این شرکت‌ها، افزایش اقتصاد دانش‌بنیان و ارزش افزوده است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حوالی شهرهای بزرگ مجوز استقرار و بهر‌ه‌برداری را دریافت کنند و در تفاهم نامه با سازمان نظام وظیفه، افراد نخبه در شرکت‌ها به جای سربازی می‌توانند به کار تحقیق و پژوهش بپردازند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار