ارومیه؛

ابلاغ 20 ميلياردريال براي طرح بهسازي و تعريض محور شاهين دژ- تكاب

ميليارد ريال اعتبار براي طرح بهسازي و تعريض محور شاهين دژ- تكاب از محل منابع مالي استاني ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ ، مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با اعلام این خبرگفت: در جريان سفر استاندار آذربايجان غربي به شهرستانهاي شاهين دژ و تكاب 20 ميليارد ريال براي تسريع در روند اجراي عمليات بهسازي و چهارخطه شدن محور شاهين دژ- تكاب ابلاغ شده است.

داريوش نصر تصريح كرد: عمليات بهسازي و روكش 30 كيلومتر از محور شاهين دژ- تكاب از سمت شاهين دژ به تكاب و از طرف تكاب به شاهين دژ با تخصيص اين اعتبار و هماهنگي با وزارت راه و شهرسازي جهت تامين قير رايگان اجرا مي شود.

وي با اعلام پروژه بهسازي و تعريض 15 كيلومتر ورودي شهر تكاب در سالهاي گذشته انجام و 7 كيلومتر در سال گذشته به اتمام رسيده است، افزود: 8 كيلومتر باقي مانده نيز با تامين اعتبار مورد نياز مجددا آغاز خواهد شد.

نصر از اجراي عمليات بهسازي و تعريض در250 كيلومتراز راههاي اصلي و فرعي استان خبر داد و گفت: از ابتداي امسال 100 كيلومتر از محورهاي اصلي و شرياني استان بهسازي شده است.

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي به احداث 60 كيلومتر بزرگراه در محدوده منطقه آزاد ماكو با مشاركت سازمان منطقه آزاد تجاري و صنعتي ماكو اشاره كرد و يادآور شد: احداث اين بزرگراه در كريدور غرب از سمت پايانه مرزي بازرگان به ماهشهر در پوشش مناسب شبكه حمل و نقل جاده اي استان اثربخش خواهد بود.

طرح بهسازي و تعريض محور شاهين دژ- تكاب به طول 85 كيلومتر؛ بخشي از پروژه ملي بهساي و تعريض مياندوآب- شاهين دژ- تكاب است و به دليل احداث نخستين تونل جاده اي آذربايجان غربي در اين محور و بار ترافيك سنگين محور شاهين دژ – تكاب، يكي از طرحهاي بزرگ راهسازي استان به شمار مي رود كه اتمام آن علاوه بر ارتقاي ضريب ايمني محورهاي جنوب استان، آمار تصادفات جاده اي استان را كاهش مي دهد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: تعریض ، بهسازی ، محور ، تکاب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.