گشوده شدن پنجره همکاری‌ ایران و نروژ در بخش شیلات

صالحی گفت: در حال حاضر فرصت‌های مناسبی جهت همکاری، کسب و کار و تجارت در بخش‌ غذای دریایی و توسعه آبزی پروری با کشور نروژ فراهم شده است.

افزایش همکاری‌های ایران و نروژ در بخش شیلاتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، حسن صالحی رئیس مرکز شیلات کشور در نشست تجاری ایران و نروژ  که به منظور  توسعه همکاری‌های فی‌مابین دو کشور برگزار شده بود، عنوان کرد: ایران با برخورداری از 3000کیلومتر  ساحل  شمال و جنوب کشور  از موقعیت مناسبی به جهت پرورش ماهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر سازمان شیلات کشور دستاوردهای بسیار خوبی در  زمینه آبزی پروری به دست آورده است ، گفت: نتیجه این امر بهبود امنیت غذایی طی سالهای اخیر بوده است.

رئیس مرکز شیلات ایران تصریح کرد: سازمان شیلات کشور با برخورداری از بهترین امکانات، از طریق انجام فعالیت‌های متنوع به دنبال افزایش سطح اشتغال و حفظ بهره‌برداری پایدار بخش شیلات بوده است.

صالحی عنوان کرد: سطح آبزی پروری به 160 میلیون تن رسید که از این میزان، 60 میلیون تن مربوط به پرورش ماهی در  آب دریا است.

وی با بیان اینکه هم اکنون با استفاده از تکنولوژی‌های نوین سعی در تقویت بخش شیلات کشور را داریم، گفت: در این ارتباط  به دنبال همکاری های مناسبی با کشور نروژ خواهیم بود.

صالحی  با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های نروژی خواهان همکاری با کشور هستند، گفت: بسیاری از این شرکت‌ها به تولید و عرضه سازه‌های آبزی پروری می‌پردازند که این امر می‌تواند زمینه را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه فراهم کند. 

رئیس مرکز شیلات ایران بیان کرد: امید است میزان تولیدات کشور در سال 2020، به 200 هزار تن در سال برسد که این هدفی است که از سوی دولت تعیین شده و امکان تحقق آن نیز وجود دارد.

ماهی نروژی در سفره ایرانی

در همین حال پرسندبرگ وزیر شیلات کشور نروژ در نشست تجاری امروز نیز عنوان کرد: کشور ایران با برخورداری از بازار 80 میلیون نفری، قشر تحصیلکرده و موقعیت استراتژیک، گزینه مناسبی جهت همکاری با نروژ محسوب می‌شود ؛از سوی دیگر نیز کشور نروژ  آمادگی لازم برای انتقال  تکنولوژی نوین در این خصوص  را به ایران دارد.

وی  با اشاره به توافق‌نامه‌های اخیر جهت توسعه همکاری تجاری بین دو کشور افزود: در حال حاضر برای پرورش  5 هزار تن  آبزی در جزیره قشم، سرمایه گذاری انجام شده است.

پرسندبرگ در پایان بیان کرد: امید واریم که این سمینار منجر به افزایش تبادلات تجاری در این خصوص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار