ترامپ گوگل را به طرفداری از کلینتون متهم کرد

دونالد ترامپ در یک سخنرانی ادعا کرد گوگل خبرهای منفی درباره کلینتون را به نمایش نمی‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "گیزمودو"، روز چهارشنبه، هنگامی که دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – درباره آمار نظرسنجی‌ها صحبت می‌کرد، به صورت گذرا شرکت گوگل را متهم کرد نتایج جستجو‌ها را به گونه‌ای دسته‌بندی می‌کند که هیلاری کلینتون –رقیب دموکراتش -- را در رقابت‌های انتخاباتی موفق‌تر نشان دهد.

وی گفت: "نظرسنجی‌های گوگل نشان می‌دهد حمایت از من در سطح کشور از هیلاری کلینتون 2 درصد بیشتر است. با این‌حال، گوگل خبرهای منفی درباره هیلاری کلینتون را به نمایش نمی‌گذارد."

ترامپ درباره ادعایش بیش از این سخن نگفت. وی به صورت مشخص اظهار نکرد منظورش از "خبرهای منفی" که مخفی شده اند چه بوده است. با این‌حال، یک ویدیو که در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 10 تیر) در فضای مجازی منتشر شد، چنین اتهاماتی را به گوگل وارد کرده بود. در این ویدیو، نشان داده شده بود که قابلیت تکمیل خودکار اطلاعات در موتور جستجوی گوگل، کلمات منفی مانند "جرم" را با نام هیلاری کلینتون نمایش نمی‌دهد.

این شرکت در پاسخ به ادعاهای این ویدیو اعلام کرد: "قابلیت تکمیل خودکار گوگل از هیچ شخص و یا نهادی طرفداری نمی‌کند. افرادی که این گونه اتهامات را وارد می‌کنند درباره چگونگی عملکرد قابلیت تکمیل خودکار اطلاعی ندارند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار