فیلیپ: برای تجربه دنیایی جدید به سایپا آمدم

دروازه بان برزیلی تیم فوتبال سایپا گفت: فرناندو خسوس و تجربه دنیایی جدید تاثیر زیادی، در آمدن من به فوتبال ایران داشتند.

الساندرو فیلیپ اولتراماری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال وفوتسال باشگاه خبرنگاران جوان, درباره نحوه حضور خود در تیم فوتبال سایپا، بیان کرد: من در تمام رده های فوتبال برزیل بازی کرده ام و چند سال عضو تیم واسکودوگاما بودم. علاقه داشتم دنیای جدیدی از فوتبال را تجربه کنم. پس از پیشنهاد سایپا برای رسیدن به این هدف مصمم تر شدم و خوشحالم که به ایران و تیم سایپا آمدم.

وی افزود: سایپا از لحاظ برنامه ریزی و سیستم مداری جزو بهترین باشگاه های ایران است. فکر نمی کردم در ایران باشگاهی وجود داشته باشد که تا این اندازه روی سیستم، عمل کند. تمام مسائل در سایپا روی نظم پیش می رود. در مورد کادرفنی تیمم هم باید بگویم با مربیان سرشناس زیادی در دوران فوتبالم کار کرده ام اما حسین فرکی و دستیارانش شخصیت و توانایی فنی منحصر به فردی دارند.

فیلیپ درباره نتایج ضعیف سایپا در هفت هفته ابتدایی فصل و امیدواری بازیکنان و کادرفنی این تیم به ادامه لیگ، توضیح داد: هر چند ما نتایج خوبی نگرفته ایم اما در چند بازی که به تساوی رسیدیم، شانس بالایی برای پیروزی و کسب سه امتیاز داشتیم. امیدوارم در ادامه لیگ از شانس های خود استفاده کنیم و نتایج بهتری بگیریم. سایپا در تمام دیدارهای خود برای برد بازی می کند اما زمانی است که شما هر چه به حریف چکش بزنید و روی دروازه تیم مقابل فشار بیاورید، به جایی نمی رسید. به هر حال در بازی های آینده باید به شکل بهتری به حریف چکش بزنیم( با خنده)

دروازه بان سابق تیم های گرمیو و واسکودوگاما برزیل درباره شناخت خود از سایر بازیکنان برزیلی حاضر در ایران، به ویژه فرناندو خسوس ستاره فصل گذشته استقلال خوزستان قهرمان لیگ، تصریح کرد: به جرئت می توانم بگویم یکی از دلایل حضور من در فوتبال ایران، درخشش فرناندو خسوس بود. وی جایزه بهترین دروازه بان فصل گذشته لیگ ایران را کسب کرد و همین عامل سبب شد تا تیم های ایرانی به جذب دروازه بان های برزیلی مشتاق شوند. تیمی که خسوس در برزیل عضو آن بود، نسبت به تیم من در لیگ پایین تری قرار داشت و این موضوع سبب شد تا به دنبال پیشنهاد سایپا، من هم برای اثبات توانایی خود به لیگ ایران بیایم.

وی در مورد این که چرا در برزیل دروازه بان ها هیچ گاه در سطح ستارگانی چون رونالدینیو، نیمار و رونالدو مطرح نمی شوند، گفت: شما در مورد بازیکنان سرشناس و تکنیکی برزیل صحبت می کنید اما از 2 دهه قبل تا الان دروازه بان های برزیلی چون دیدا، تافارل، هلتون و ژولیو سزار در تیم های مطرح فوتبال اروپا بازی کرده و توانایی دروازه بان های برزیلی را ثابت کرده اند. 

دروازه بان تیم سایپا تهران درمورد اطلاعات خود از زبان فارسی، گفت: در حال حاضر تا حدودی زبان فارسی را می فهمم اما قول می دهم تا مدتی دیگر چند کلمه فارسی حرف بزنم. البته "سلام" واژه زیبایی است که می توانم آن را بگویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.