لرستان،

لرستان رتبه 25 در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395

تا دیروز 6 هزار و 900 خانوار لرستانی در سایت سرشماری نفوس و مسکن 1395 اطلاعات آماری خود را ثبت کرده اند.

 نورالدینی مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری لرستان گفت:این میزان خانوار بیش از 22 هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می دهند.

وی افزود: در مقایسه با سایر استان های کشور از 31 استان رتبه بیست و پنجم به استان اختصاص می یابد که بسیار رتبه پایینی است و از مردم استان درخواست می کنیم با مراجعه به نشانی  www.sarshomari95.ir  مشخصات آماری خانواده خود را شامل شماری ملی اعضای خانوار ، کد پستی منزل و ... را در این سامانه ثبت کنند تا زمان مراجعه آمار گیران درب منازل وقت کمتری از مردم گرفته شود.

مرحله اول هشتمین سرشماری کشور ، از شنبه 3 مهر آغاز شده و تا ۲۴ مهر ادامه دارد.

مرکز آمار ایران برای افرادی که در این مرحله به صورت الکترونیکی اطلاعات آماری خانواده خود را ثبت کنند ؛ 1000 جایزه 1 میلیون تومانی به صورت قرعه‌کشی در نظر گرفته است.
در پایان ثبت نام الکترونیکی به افراد ، کد ۱۲ رقمی ارایه می‌شود که باید آن را نگهداری کرده و با مراجعه مامور سرشمار به وی ارایه کنند.

آمار کسانی که امکان شرکت الکترونیکی در سرشماری را ندارند نیز در مرحله بعدی یعنی از ۲۴ مهر تا ۲۵ آبان توسط ماموران سرشماری جمع‌آوری خواهد شد.

رئیس مرکز آمار ایران وعده داده که اطلاعات افراد جامعه را محرمانه حفظ می کند و به هیچ دستگاه و یا سازمانی که به دنبال دریافت اطلاعات مردم باشد پاسخ مثبت نخواهد داد.

اطلاعات سرشماری‌ها معمولا در برنامه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای کارکرد داشته و پایه اطلاعات برنامه‌ریزان را تشکیل می‌دهند، لذا برای شکل‌گیری پایه اطلاعاتی متقن در جهت برنامه‌ریزی دقیق در راستای منافع ملی، همکاری افراد جامعه و ارایه اطلاعات صحیح از سوی آن‌ها ضروری است.

در حال حاضر بر اساس پیش بینی ها جمعیت استان لرستان بیش از 1 میلیون و 830 هزا نفر در قالب 157 هزار خانوار پیش بینی می شود که 2 و 3 دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.