بلومبرگ: عربستان بهای بیشتر نفت را به میزان تولید دلخواه ترجیح داد

سرانجام پس از 6 ماه از انتصاب وزیر نفت جدید عربستان، این کشور به سیاست 2 ساله تولید نفت به میزان دلخواه پایان داد.

بلومبرگ: عربستان بهای بیشتر نفت را به میزان تولید دلخواه ترجیح داد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، سرانجام شرایط اقتصادی آشفته عربستان این کشور را وادار کرد در جلسه روز گذشته اوپک با کاهش تولید نفت موافقت کند. عربستان در میان 20 اقتصاد بزرگ جهان بیشترین کمبود بودجه را دارد. اکنون نیز به دنبال رد وتوی اوباما بوسیله کنگره در خصوص شکایت از این کشور به دلیل حادثه 11 سپتامبر با مشکل حقوقی جدیدی مواجه شده است.

یکی از تحلیلگران ارشد مسائل نفتی در مؤسسه مشاوره «انرژی اَسپکتس» در لندن گفت: عربستان به دنبال بهای بیشتر نفت است. 

بنابر این مطلب، البته عواقب تصمیم عربستان می‌تواند جدی باشد. غول‌های نفت و گاز جهان مانند شرکت آمریکایی «اکسون‌موبیل» ممکن است به زودی در نتیجه افزایش بهای نفت، بودجه مورد نیاز برای به سرانجام رساندن پروژه‌های ناتمام خود را به دست بیاورند. اقتصاد کشورهای عضو اوپک مانند ونزوئلا  که در حال حاضر با مشکلات بسیاری مواجه هستند نیز جان تازه‌ای خواهد گرفت. 

در این میان کشورهایی مانند روسیه به عنوان تولیدکننده‌ای مستقل باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند در این مسیر دنباله‌روی عربستان باشند یا خیر؟ 

تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا که عربستان امیدوار بود دچار ورشکستگی شوند، در نتیجه این تصمیم می‌توانند با استفاده از بهای بیشتر نفت چاه‌های جدیدی حفر کنند. مصرف‌کنندگان آمریکایی نیز که بیش از یک دهه است از بهای پایین بنزین بهره‌مند هستند، ناچار خواهند شد هزینه‌های بیشتری برای پر کردن باک خودروهای خود صرف کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار