بارزانی از توافق با حیدر العبادی خبر داد

بارزانی اعلام کرد با نخست وزیر عراق درباره حل کلیه مشکلات موجود میان منطقه کردستان و دولت مرکزی به توافق رسیده است.

بارزانی از توافق با حیدر العبادی خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، «مسعود بارزانی،» رئیس منطقه کردستان عراق؛ پنج‌شنبه، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «حیدر العبادی،» نخست‌وزیر این کشور، اظهار داشت: با آقای نخست وزیر درباره حل کلیه مشکلات از جمله بحران اقتصادی و موضوع نفت و گاز به توافق رسیدیم.

بارزانی با تأکید بر آمادگی کامل برای همکاری با العبادی افزود: ما چالش‌ها و اولویت‌های مشترکی داریم که از آن جمله می توان به سرکوب کردن تروریست‌های داعش و همچنین پاکسازی کامل خاک عراق از این جنایتکاران اشاره کرد.

بارزانی هدف از دیدار خود از بغداد را "اعلام تأیید کامل و حمایت قوی از حیدر العبادی" عنوان و تصریح کرد: ما بر این باوریم که باید درباره کلیه مشکلات و مسائل با بغداد به توافق برسیم و منطقه کردستان با توجه به اینکه عراق را عمق استراتژیک خود می‌داند چنین دیدگاهی دارد؛ همچنین، روابط ما در حال حاضر و در آینده باید براساس تفاهم با بغداد انجام گیرد.

رئیس منطقه کردستان عراق افزود: هماهنگی خوبی میان فرماندهان نیروهای مسلح عراق با برادران پیشمرگه‌شان وجود دارد و نقشه دقیق و حساب شده‌ای برای آزادسازی موصل تدوین شده است. 

مسعود بارزانی خاطرنشان کرد: به برادرانمان در شهر موصل اطمینان می دهم که آینده امنی در پیش خواهند داشت و از ظلم و استبداد تروریست های داعش رهایی خواهند یافت.

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق پنج‌شنبه، برای بررسی مسائل متعدد و دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و شمار دیگری از مقامات این کشور وارد بغداد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار