اصفهان؛

حفظ آثار شهدا عامل اقتدار و انسجام ملی کشور است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: حفظ آثار، خاطرات و پیام های شهدا رمز عزت، سربلندی کشور و عامل اقتدار و انسجام ملی ما است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله عبدالنبی نمازی  در آیین کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس کاشان اظهار داشت: یکی از وظیفه های اصلی ما حفظ روحیه تعلیم و تربیت شهداست و حفظ تاریخ و خاطرات دفاع مقدس برای ما بسیار ضروری است.
وی با اشاره به این که چنین فضاهایی یادآور دوران آسمانی، طلایی و سندی در نظام و تاریخ دفاع مقدس است بیان کرد: شهدا با خدا معامله کردند و با اهدای جان خود بهشت را خریدند و چه سعادتی بالاتر از شهید و شهادت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری شهدا و مادران آن ها را آموزگاران و استادان بشریت نامید و گفت: در باغ موزه های دفاع مقدس باید علاوه بر گردآوری خاطرات شهدا، خاطرات و پیام های مادران آنها نیز گردآوری شود.
وی با اشاره به این که حماسه عاشورا مرزهای همه کشورها را درنوردیده است تصریح کرد: امروز می بینیم در حماسه عظیم راهپیمایی اربعین مردمی از کشورهای غربی هم حضور دارند و عزاداری می کنند.
نمازی بیان کرد: رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان ما همیشه به دنبال به بند کشیدن ملت ایران هستند اما غافل از این هستند که ملت ما فرهنگ عاشورا را فهمیده است و دیدیم که چگونه در هشت سال دفاع مقدس چه مظلومانه و مقتدرانه در برابر دشمن ایستاده و پیروز شدند.
وی با اشاره به این که هرگاه اختلافات در بین جناح ها و مسئولان کشور اوج می گیرد گروه تحقیق و تفحص شهدا را به میدان می آورند افزود: تشییع شهدا باعث آرام شدن همه می شود و با یادآوری رشادت های شهدا می توانیم به اقتدار برسیم.
باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت پنج هکتار و با اعتبار اولیه 10 میلیارد ریال در مجاورت دانشکده فیض بلوار امام رضا(ع) کاشان کلنگ زنی شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.