بشار الجعفری: برخی کارکنان سازمان ملل از تروریست ها حمایت می کنند

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت برخی کارمندان این سازمان ملل از تروریست ها حمایت و در مسیر آشتی سنگ اندازی می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  بشار الجعفری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از به نتیجه رسیدن توافق در محله الوعر حمص و موافقت افراد مسلح برای خارج شدن از آن منطقه، برخی از نمایندگان دبیرکل سازمان ملل در جلسه ای با افراد مسلح از آنها خواستند سلاح خود را تحویل ندهند و با آشتی مخالفت کنند.

وی اضافه کرد: سوریه نیازمند کمک های انسانی نیست بلکه نیازمند توقف اعزام تروریست ها و پایان این جنگ است.

الجعفری گفت: دولت سوریه چند گذرگاه امن برای خروج شهروندان از محله های شرقی حلب مشخص کرد ولی صدها تروریست ها، از هزاران شهروند به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و'استفان ابراین' معاون دبیرکل سازمان ملل درامور انسان دوستانه بهتر بود به آن اشاره می کرد.

وی بیان کرد: چگونه برخی کشورها 23 میلیون سوری را با تحریم های یک جانبه مجازات می کنند و سپس می گویند می خواهیم به ملت سوریه کمک کنیم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: ما کمک های انسانی نمی خواهیم بلکه خواستار پایان این جنگ و جلوگیری از ورود تروریست ها هستیم.

الجعفری گفت: ائتلاف تشکیل شده توسط آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، یک تشکل غیرقانونی است زیرا بدون هماهنگی با دولت سوریه تشکیل شده و عمل می کند.

وی اظهار کرد: آمریکا مایل به جداکردن مخالفان به اصطلاح میانه رو مورد نظر خود از تروریست های النصره نیست و تنها پاسخی که همواره آز آنها شنیده ایم و این بار وزیر امور خارجه این کشور نیز اعلام کرد آن ها نمی خواهند مخالفان میانه رو مورد ادعای خود را از جبهه النصره جدا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار