اسپانیا: موضوع جبل الطارق باید توسط مادرید و لندن بررسی شود

وزیر امورخارجه اسپانیا گفت: موضوع جبل الطارق باید از مذاکرات اتحادیه اروپا با انگلستان کنار گذاشته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آ ب ث، «خوسه مانویل گارسیا مارگالو » در پیامی به اتحادیه اروپا، جزئیات اقدامات صورت گرفته در مورد جبل الطارق و روند مذاکرات دو جانبه با انگلستان را تشریح کرد.

مارگالو افزوده است، انگلستان نمی تواند با 27 کشور اتحادیه اروپا درباره جبل الطارق مذاکره کند، بلکه باید این مسئله به صورت دو جانبه توسط مادرید و لندن بررسی شود.

مقامات اسپانیا خواستار حذف این مورد از محتوای مذاکرات برکسیت هستند و معتقدند که این کشور و انگلستان قادر به یافتن راه حلی قابل قبول می باشند و به این صورت شهروندان جبل الطارق می توانند از امتیازات ناشی از پوشش پیمان های اتحادیه اروپا بهره مند شوند و در عین حال از تاثیر منفی مناقشه میان اسپانیا و انگلستان در ارتباط با «محیط زیست، شیلات و یا تردد هوائی» جلوگیری شود.

هر چند گارسیا مارگالو روز چهارشنبه نامه دیگری را برای «بوریس جانسون» ارسال کرد که در آن به وزیر امورخارجه انگلیس هشدار داده است تا زمانی که به پیش نویس و یا به توافق ابتدایی دوجانبه دست نیابیم، رابطه جدید جبل الطارق با اتحادیه اروپا را نمی توان مشخص کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار