شیراز؛

مرمت آثار تاریخی نیازمند مشارکت بخش خصوصی

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تسریع در مرمت یادمان های تاریخی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: برای تسریع در زمینه مرمت و بازسازی یادمان های تاریخی که در زمره آثار ملی شاخص نیستند نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.
مسعود سلطانی فر، افزود: سال 94 با مشارکت بخش خصوصی و با نظارت این سازمان کار مرمت و بازسازی 200 بنای تاریخی کشور انجام شد و امیدواریم روند این مشارکت و همکاری رو به افزایش باشد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: جلوگیری از تخریب آثار و بناهای تاریخی، ایجاد اشتغال و تبدیل این گونه مکان ها به مکان فرهنگی، تاریخی و رفاهی برای استفاده گردشگران از جمله مزایای مهم همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه است.
افشانی استاندار فارس نیز با اشاره به اهمیت آثار تاریخی به عنوان گنجی پنهان گفت: برای افزایش تعداد گردشگران خارجی که به استان فارس سفر می کنند باید زیرساخت ها و امکانات رفاهی مناسب اقامتی توام با آرامش آن ها در این استان مهیا شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار