کارگردان «جشن تولد» واقعه غدیر را بازسازی کرد

عباس لاجوردی به آخرین وضعیت اکران فیلمش تا اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر در کشورهای عربی اشاره کرد.

اززمان اکران
عباس لاجوردی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص زمان اکران «جشن تولد» گفت: تاکنون زمان مشخصی برای اکران این اثر نیست اما در لیست حوزه هنری قرار دارد و احتمالا تا دو یا سه ماه آینده اکران می‌شود.

وی در خصوص جدیدترین فعالیت هنری خود عنوان کرد: بازسازی واقعه غدیر را در قالب نمایش، آن هم برای اولین بار در کشورهای عربی انجام دادیم. جالب اینجاست که تاکنون تشابه عاشورایی داشتیم اما بازسازی واقعه غدیر نداشتیم برای همین برخی علما می‌گفتند اگر واقعه غدیر به درستی تبیین شده بود، واقعه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

لاجوردی ادامه داد: خوشبختانه کار عظیم و با شکوهی اجرا شد و مورد استقبال افراد مختلف با رویکردهای متفاوت قرار گرفت که جای خوشحالی دارد.

وی اضافه کرد: برای دیدن این نمایش از روسای هیات ها نیز دعوت کردیم و استارتی بود که یاد بگیرند خودشان انجام بدهند و تداومش حفظ شود.

این کارگردان درباره بازیگران نمایش «بازسازی واقعه غدیر» اظهار داشت: در این نمایش از تعداد زیادی سیاهی لشکر و حدود بیست و پنج بازیگر اصلی استفاده کردیم و همه از کشورهای عربی بودند و حتی از اهل سنت هم استفاده شد.

وی ادامه داد: این نمایش دو اجرا در دو کشور عراق (نجف) و سوریه (دمشق) داشت که روز عید غدیر مخاطبان نجف و دو شب قبل از آن مخاطبان دمشق شاهد این نمایش بودند.

لاجوردی با اشاره به کارگردانی و تهیه کنندگی «بازسازی واقعه غدیر» خاطرنشان کرد: کارگردانی این نمایش کاری گروهی بود و مجری طرح آن را من عهده دار بودم که سعی کردیم این حس همدلی و یکدستی به مردم دست بدهد. ستاد بازسازی غدیر نیز تهیه کنندگی را انجام داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.