ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

هفته‌ای پربار از جشنواره‌های ادبی

ادبیات در هفته‌ای که گذشت مملو از برگزاری جشنواره‌های مختلف ادبی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کتاب «معمار محبت» که توسط مرکز اسناد و انقلاب اسلامی منتشر شده بود در هفته گذشته رونمایی شد.

در این مراسم رئیس مرکز اسناد و انقلاب اسلامی با اشاره به آنکه شهید شاطری، این سردار بزرگ اسلام از جنس کویر بود، گفت: شهید شاطری، مردی استوار، طوفان دیده، سیل ها چشیده اما پایدار در مقابل همه طوفان ها بود.مردی بود که مرزهای زمان و مکان را درنوردید و بر ترکش افتخار مبارزه همواره می درخشید.
 
چهارمین جشنواره ادبی «نسیم کلمات» در هفته گذشته برگزیدگان خود را شناخت. زهره حبیب اله پور دبیر اجرایی چهارمین جشنواره «نسیم کلمات» گفت: پس از دریافت آثار شرکت کننده در جشنواره در زمستان سال گذشته، آثار واصله از سوی هیئت داوران به سرپرستی استاد ابوالفضل درخشنده از 189 داستان کوتاه دریافت شده، پنج اثر برتر و پنج اثر شایسته تقدیر تشخیص داده شده است.
 
همچنین جشنواره داستان کوتاه پایداری، در هفته گذشته درباغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. داریوش رضوانی مشاور فرهنگی معاونت فرهنگ  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آنکه هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارم، اظهار داشت: دفاع مقدس داستان بزرگی بوده است و به تعداد دقایق آن باید داستان کوتاه نوشت. ببینید میان آنچه باید و آنچه اتفاق افتاده است چه فاصله ای وجود دارد.
 
مراسم افتتاحیه نمایشگاه « گنج یادگیری» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد. صالحی امیری گفت: بهانه این جمع یادی دوباره از معلم و کتاب و کلاس و تخته است. من بدون اغراق بارها گفته ام که توسعه در ایران هیچ گاه به مقصد نمی رسد، مگر آن که ریل توسعه از آموزش و پرورش باشد و دلیل معلولیت توسعه در ایران، نشانگر انطباق نداشتن ریل گذاری با باورهای ایرانی است. ابتدا باید انسان توسعه یافته داشته باشیم؛ سپس صنعت توسعه یافته. چون بدون انسان توسعه یافته با ابزار توسعه یافته به مقصد نمی رسیم. پیش نیاز همه ی این‌ها از مدرسه آغاز می‌شود.

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان در شهر کرد برگزار شد. غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: وجود 208 قصه و داستان در قرآن نشان از کارکرد ادبیات داستانی در انتقال دانش، بینش و ارزش های اجتماعی است و هنرمندان این حوزه با الگوگیری از قرآن وظیفه سنگینی را در جهت نشر ارزش ها بر عهده خواهند داشت.
 
با فرارسیدن ایام محرم و صفر و عزاداری سالار شهیدان (ع)، اولین نمایشگاه کتاب تخصصی عاشورا پنجم مهر ماه در موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي برگزار شد و در افتتاحیه این نمایشگاه افرادی چون؛ دکتر صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا معمی مقدم رییس تشکیلات ستایشگری سازمان تبلیغات، جواد محقق حضور داشتند.در این مراسم دکتر صالحی معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بیان اینکه اسلام و جامعه تشییع مدیون امام حسین (ع) است، گفت: روایت ها صرفا داستانی دینی نیست، بلکه محبت حسینی است که امام حسین (ع) آن را بزرگ داشته است.
 
آیین پاسداشت استاد سید علی موسوی‌گرمارودی در بیست و هشتمین شب شاعر با حضور چهره‌های هنری ادبی و فرهنگی کشور در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد. بهاء الدین خرمشاهی که از دیگر حضار در شب شاعر بیست و هشتم بود، دوستی با موسوی‌گرمارودی را 40 ساله دانست و گفت: ما از حدود 40 سال پیش تا کنون با موسوی‌گرمارودی دوست هستیم و ارتباط مان مربوط به امروز و دیروز نیست. ارادت به ایشان با مجله نگین آغاز شد که شخصیت متفاوت ایشان را از قلم‌شان شناختم.  
 
خرمشاهی پس از قرائت دو شعر درباره موسوی‌گرمارودی، درباره آثار او گفت: سالها بود که مشتاق خواندن نهج البلاغه بودم و اکنون خوشحال هستم که بعد از 50 سال انتظار نهج البلاغه را به فصیح ترین و بلیغ ترین و شیواترین ترجمه آن به قلم استاد موسوی‌گرمارودی خواندم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار