تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

اهالی تئاتر به پیشواز محرم می‌‎روند

تئاتر در هفته‌ای که گذشت از رویدادهای مهم در تئاتر می‌گوید.

اهالی تئاتر به پیشواز محرم می‌‎روند
به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسته «تئاتر در هفته» از آخرین اخبار و اتفاقات حوزه تئاتر در هفته اول مهر می‌گوید.

*پنج‌شنبه هشتم مهرماه آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ماموستا شیرزادی؛ امام جمعه مریوان ، ماموستا رستمی؛ نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

*ببیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر بوشهر با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.  بر اساس رای هیات داوران که متشکل از حجت‌الله سبزی، ابراهیم پشت‌کوهی و حسین کیانی بود، دو نمایش «دووز» به کارگردانی لقمان بحرانی از دیر و «گرگو» به کارگردانی غلامرضا احمدی به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره تئاتر بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند که این دو اثر بعد از بازبینی مجوز حضور در جشنواره بین‌المللی تیاتر فجر را به دست خواهند آورد.

*پروژه هنر ناگهانی به دبیری مهدی نادری با پرفرومنسی از محسن حسینی افتتاح می‌شود.

*برنامه‌های تئاتر شهر در محرم: در حال حاضر و در همین راستا نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند از روز چهارم مهر ماه در تالار اصلی، نمایش «صبح بخیر» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی در تالار سایه و «فصل بهار نارنج» به نویسندگی محمود ناظری و غلامرضا عربی از جمله نمایش‌هایی هستند که با حفظ شان ایام عزاداری با مضامینی مرتبط در مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهند رفت.

* با اعلام برنامه های محرم، برخی تماشاخانه‌ها نمایش‌های مناسبتی ندارند و بعد از تاسوعا و عاشورا به اجرای آثار خود ادامه می‌دهند. تاکنون تماشاخانه مشایخی و تالار هنر برنامه‌های خود را اعلام کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.