اصفهان؛

خون شهید اردهال جلوه جهل زدایی و استکبارستیزی است/ اراده و نور الهی خون شهدا هیچگاه از حرکت نمی‌ایستد

سید ابراهیم رییسی، ساعتی قبل در آیین سنتی مذهبی قالیشویان سلطانعلی‌بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان گفت: مراسم قالیشویان شهید اردهال جلوه اخلاص، دلداگی و میثاق با ولایت است.

خون شهید اردهال جلوه جهل زدایی و استکبارستیزی است
به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی، ساعتی قبل در آیین سنتی مذهبی قالیشویان سلطانعلی‌بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان گفت: مراسم قالیشویان شهید اردهال جلوه اخلاص، دلداگی و میثاق با ولایت است.

وی با تاکید بر اینکه امویان تلاش کردند نور فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) و حق‌خواهی، عدالت‌خواهی و توجه به امور انسانی را خاموش کنند تا پرچمداری دفاع از کرامت انسانی نماند گفت: آنها وقتی این امامزاده مظلوم و یارانش را مظلومانه به شهادت رساندند به تصور اینکه همه‌چیز تمام شد اما غافل از اینکه اردهال هزاران سال پس از این شهادت می‌خروشد.

به‌گفته‌وی،حضور سنتی مذهبی قالیشویان شهید اردهال نشانگر دفاع از حق و پیوند با سفیر بزرگ ولایت را نشان می‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه مردم کاشان با حضور در این مراسم ارادتمندی خود به شهید اردهال را متبلور  و  دل هزاران نفر از سراسر کشور را به این جایگاه نورانی جذب می‌کنند گفت: تجلیل از مقام شهید اردهال دل دختران، پسران، زنان ، مردان و کودکان و جوانان وطن را جذب این مراسم و گردهم جمع می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی،تصریح‌کرد: پایانی برای سلطانعلی نیست و شهادت آن حضرت یک آغاز بود که دل‌های عاشقان و دلدادگان را به با خون حق به عدالت، ارزش‌های الهی و حاکمیت دینی سوق می‌دهد.

وی،اجرای آیین سنتی مذهبی قالیشویان را متحول ‌کننده جان‌های افراد بسیاری دانست و گفت:قرار عالم اینست مردان و زنانی که برای حق‌خواهی بشر خون می‌دهند و جلوه‌های بسیاری می‌آفرینند در طول تاریخ زنده بمانند و استکبار محو شود.

به‌گفته‌وی،شهید اردهال و آیین قالیشویان امتداد جریان عاشورا است که می‌خواستند نماند اما امام سجاد(ع) با برگزاری مراسم بزرگداشت، سیاهپوشی، سینه‌زنی و مجالس روضه عاشورا را زنده نگه داشت.

تولیت سابق امامزاده صالح، هیات‌های مذهبی و مجالس سوگواری و مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) را رمز بقای عاشورا و عامل ماندگاری نهضت حسینی تاکیدکرد و  گفت:امویان می‌خواستند عاشورا زنده‌نماند اما سجده بر خاک متصل به بدن سر بریده امام حسین(ع) رمز بقای عاشوراشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی، زیارت کربلا در طول تاریخ و بزرگترین اجتماع بشری در اربعین را عامل ماندگاری عاشورا در همه اعصار و قرون عنوان‌کردو گفت: عاشورا امتداد دارد چون جلوه حق‌خواهی، عدالت‌خواهی، دوست و دشمن‌شناسی و سندیت استکبارستیزی است که در عالم نهادینه‌شده‌است.

به‌گفته‌وی،امروز خو ن اباعبدالله‌الحسین(ع)، خون شهید اردهال و تمامی شهدا در عالم جهل‌زدایی و جاهلیت مدرن را نابود می‌کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، بیداری اسلامی را بازیابی هویت اسلامی و مسلمان زیستن به برکت خون شهدا از صدر اسلام تاکنون برشمرد و گفت:بیداری اسلامی نشان گرفته ‌از خون شهدا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی،تدوام حالت حماسی و ولایی حضور در مراسم قالیشویان  
را در تمام لحظات زندگی ضروری دانست و گفت:حضور در این مراسم نشانه آماده‌باش مسلمانان و فداکاری و  شهادت در راه حق و حقیقت است و این پیام را به دنیا کمی‌دهد که ما همیشه در حال آماده‌باش هستیم.

وی،مقاومت و ایستادگی در مقابل آل سعود و نبرد حزب الله در لبنان، حقیقت‌خواهان در عراق، یمن، فلسطین و نبرد با استکبار در همه عرصه‌ها را حاصل پیوند ولایت و پایان آنرا تحقق وعده الهی و پیروزی مسلمانان ذکرکرد.

به‌گفته‌وی، طبق آیات قرآن جلوه مردان و زنانی که در همه اعصار برای حاکمیت حق، دفاع از انسان و کرامت انسانی در مقابل چهره‌های خودخواهی، خودپرستی و مستکبران ایستادند و مقاومت کردند جنگ اراده الهی و حاکمیت حق در برابر اراده طاغوت است که این اراده هیچگاه خاموش نمی‌شود و زنده‌می‌ماند.

دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت،با اشاره به داستان انبیای عظام از جمله ابراهیم خلیل، موسی کلیم‌الله و عیسی روح الله گفت: جریان پیامبران بزرگوار جنگ اراده‌های حق‌خواهان، عدالت‌طلبان و استکبارستیزان است که به نجات انسان و حاکمیت حق می‌اندیشیدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی،اظهارداشت: دشمنان، نمرودیان، مستکبران و طاغوتیان در همه ادوار می‌خواهند نور انبیای حق و حاکمیت دینی و اراده الهی را خاموش کنند و در این راه هزاران دسیسه و توطئه و جنگ و خونریزی کردند اما اراده الهی بر اینست که حق بماند و و قلوب مردم متاثر از این اراده الهی شود.

وی،با اشاره به اینکه امروز ایران به برکت خون شهدا و مقاومت و قدرت استکباری ستیزی در جهان استقلال و امنیت و آزادی دارد گفت:عالم با دو  مکتب انتظار و انظلام در حال ستیز و مبارزه است.

به‌گفته‌وی،سیاست امروز در پرتو خداخواهی و  گره گشایی از مشکلات کشور در ارتباط با آمریکا نیست بلکه در پیوند با ولایت است و  نجات از مشکلات اقتصادی در نسخه اقتصادی مقاومتی رهبری است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان، با اشاره به قول ملاصدرای شیرازی که مردان خدا دو تاریخ ولادت شخصی و شخصیتی دارند تصریح‌کرد: اصحاب عاشورا یک روز به دنیا آمدند و   
 و رو ز عاشورا تولد شخصیت ماندگار یافتند یعنی عاشورا یک پایان برای آنها نبود بلکه یک آغاز جاودانه برایشان در همه تاریخ شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی،در پایان، با اشاره به اینکه مقاومت و قطع ارتباط  و قهر با دشمن مستکبر و طاغوت کفر عامل عزت و ماندگاری است و صلح و آشتی و دوستی با آنها عامل خفت، خواری و تسلط دشمن است گفت:بر اساس مقایسه یک نویسنده مصری 30 سال قهر ایران با آمریکا و نفرت و انزجار از اسرائیل و سران کفر در مقایسه با کشوری مثل مصر که با آمریکا و اسرائیل دوست بود نشان می دهد که ایران پس از آن 30 سال قهر به چه پیشرفت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رسید و مصر پس از آن دوستی به شرایط ذلتی دست یافت.

وی افزود: ایران در شرایی با دشمنان قهر بود به چه عزتی رسید و اکنون که صحبت ارتباط  و آشتی است به چه خواهد رسید.

شایان ذکر است:آیین سنتی مذهبی قالیشویان سلطانعلی‌بن باقر(ع) هر سال دومین جمعه از ماه مهر به تاریخ شمسی در بزرگداشت مقام این فرزند بلافصل امام باقر(ع) و شهادت مظلومانه آن حضرت که چون اباعبدالله ‌به شهادت رسیده و  سر از بدنش جدا شده است با حضور یکی از مقامات بلند پایه کشور در مشهد اردهال کاشان با حضور خیل عزاداران از این این شهرستان بویژه اهالی فین و سایر مردم ولایتمداراز سراسر کشور از جمله استانهای مرکزی، تهران،قم و اصفهان برگزار می‌شود.

قالی نمادی از جنازه مطهر شهید اردهال است که شستشو داده می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.