شکستن سکوت چندین ساله با گرفتن طلاق در سنین بالا

گاهی زوجین به دلیل تعاملات اجتماعی سطح فکرشان تغییر می‌کند و این اختلاف نگرش سبب دوری آنان از یکدیگر و در نهایت تصمیم می‌گیرند در این انتخاب تجدید نظر کنند.

سارا بیگدلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طلاق در هرسنی امری نامطبوع و مذموم است، اظهار داشت: با توجه به اینکه طلاق در سنی پدیده‌ای تلخ است اما اتفاق این امر در سنین بالا علت‌های ریشه‌ای‌تری دارد.

وی افزود: زن و مردی که مدت های طولانی با هم زندگی کرده اند و بعد از چندین سال زندگی مشترک و با وجود بزرگ‌تر شدن فرزندانشان، تصمیم به طلاق می‌گیرند با این کار سکوت چندین ساله خود را فرو می‌شکنند.

این روان‌شناس در ادامه بیان کرد: آنان همان زن و شوهرهای دیروز هستند که خود را ملزم به حفظ رابطه‌شان کرده بودند و امروز به دلیل مشکلات اقتصادی و یا در برخی مواقع وسوسه‌هایی که با موبایلیزه شدن به وجود می‌آید، صبر دیرینه‌شان لبریز شده و تصمیم به جدایی گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه میزان ازدواج مجدد در بین مردانی که طلاق گرفته اند بیشتر از زنان است، تصریح کرد: اغلب زنان بعد از طلاق تنها به زندگی خود ادامه می دهند. 

بیگدلی با اشاره به افزایش سطح تعاملات اجتماعی به عنوان عاملی بر افزایش طلاق در سنین بالا، گفت: گاهی زن ومرد به مروز زمان به دلیل تعاملات اجتماعی سطح فکرشان تغییر می کند. اختلاف نگرش بین  زوج ها باعث می‌شود که طرفین احساس کنند یکدیگر را درک نمی‌کنند به خصوص فردی که رشد اجتماعی، فکری و افق دید گسترده‌تری پیدا کرده است. اینجاست که وی حس می کند همسرش گزینه خوبی برای ادامه زندگی نیست و در نهایت تصمیم می گیرد در این انتخاب تجدید نظر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار