ساری؛

بهره برداری نخستین مجتمع فرهنگی و موزه شمال کشور در آمل

نخستین مجتمع فرهنگی و موزه شمال کشور و چهارمین مجتمع تلفیقی وجشنواره اقوام ایرانی در عمارت تاریخی عبادی آمل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا شیدفر ، رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آمل گفت: همزمان با افتتاح عمارت تاریخی و بازسازی شده عبادی آمل، با دعوت از اقوام مختلف از جمله قوم بختیاری ، جشنواره موسیقی سنتی و آئینی، شعرخوانی وآواهای اقوام استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس ، قم و مازندران به صورت تلفیقی برگزار شد.

وی افزود : در این جشنواره همچنین دست پخت اقوام شرکت کننده از استان های مختلف کشور در عمارت تاریخی عبادی آمل به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آمل هدف از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی را برقراری ارتباط های فرهنگی ، پیوند اقوام مختلف استان های کشور ، آشنایی با موسیقی ، آداب و رسوم ، گویش ها و پخت غذاهای محلی آنان اعلام کرد و گفت : با فراهم شدن امکانات تفریحی و رفاهی برای بازدید کنندگان و مسافران در عمارت تاریخی عبادی آمل به عنوان مجتمع فرهنگی و موزه تلفیقی ،این برنامه ها در ماههای آینده نیز تداوم خواهد داشت.

شیدفر افزود :مرکز فرهنگی موزه کاسپین پارت و کتابخانه ابن اسفندیار در عمارت تاریخی عبادی به عنوان سومین موزه شهر آمل است که پس از موزه های تاریخ شهر و شهدا به بهره برداری رسید. وی گفت : خانه تاریخی عبادی آمل با 7 میلیارد ریال از مالک قبلی آن خریداری و بازسازی و به عنوان سومین موزه در هسته مرکزی شهر آمل و ضلع جنوبی بازار تاریخی این شهر با همکاری بخش خصوصی تجهیز و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار