تهران، هند و پاکستان را به حل مشکلات از طریق گفتگوی مستقیم فرا خواند

سخنگوی وزارت خارجه ایران دو کشور هند و پاکستان را به خویشتنداری و پرهیز از توسل به هرگونه راه های غیر مسالمت‌آمیز فرا خواند.

تهران هند و پاکستان  را به حل مشکلات از طریق گفتگوی مستقیم فرا خواندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان پیرامون تشدید تنش بین هند و پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران دو کشور دوست و همسایه خود را به خویشتنداری تمام و کمال و پرهیز از توسل به هرگونه راه های غیر مسالمت آمیز و حل و فصل مشکلات فیمابین از طریق گفتگوی مستقیم و میز مذاکره فرا می خواند.  
 
قاسمی در ادامه اظهار داشت: ما امیدواریم هر دو کشور برای یافتن راه حل های صلح آمیز و دیرپا در جستجوی راهکارهایی منطقی و به دور از هرگونه احساسات مقطعی و روش های نظامی برآیند.   
 
وی همچنین در ادامه اظهار داشت: فزونی تنش و استمرار بحران بین این دو کشور زمینه را برای گروه های افراطی و تروریستی و کشورهای حامی آن ها در جهت گسترش ناامنی و بی ثبات کردن هر چه بیشتر امنیت منطقه فراهم می سازد.  
 
سخنگوی وزارت امور خارجه بر این نکته تاکید کرد که کشورهایی صاحب فرهنگ و تمدنی چون هند و پاکستان می توانند همچون گذشته و بار دیگر در جهت ایجاد بستر های لازم و یافتن اسلوبی برای مذاکره و تفاهم، اختلافات خود را با استفاده از دیپلماسی، رفت و آمد بین دو کشور و در سطوح لازم مورد پیگیری قرار دهند. تلاش و کوشش هرچه بیشتر آن ها در این برهه می تواند تمامی تلاش های آشفته جویان و بدخواهان منطقه ای و بین المللی را با ناکامی هر چه بیشتر مواجه سازد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار