جوانکده گزارش می‌دهد؛

8 توصیه مهم برای دانشجویان ترم اولی

سال اول دانشگاه یکی از بهترین و جالب‌ترین سال‌های زندگی است. شما وارد یک مرحله تازه از زندگی می‌شوید و هیجان زیادی را تجربه می‌کنید.

8 توصیه مهم برای دانشجویان ترم اولیبه گزارش حوزه جوانان باشگاه خبرنگاران جوان،سال اول دانشگاه یکی از بهترین و جالب‌ترین سال‌های زندگی است. شما وارد یک مرحله تازه از زندگی می‌شوید و هیجان زیادی را تجربه می‌کنید. سئوالات بسیاری پیش روی شما قرار می‌گیرد و ترس‌ها و امیدهای زیادی هم در سر دارید. اگر می‌خواهید سال اول دانشگاه را با خیر و خوشی پشت سر بگذارید این چند توصیه را جدی بگیرید.
 
1.از ترک کردن منطقه امن خود نترسید: منطقه امن خود را با جسارت تمام ترک کنید. از اینکه وارد جمع دوستان و دانشجویان جدید شوید هراسی به خود راه ندهید. اگر کمی خجالتی هستید می‌توانید قبل از رفتن به دانشگاه با کسی که تجربه دارد صحبت کنید و از مشاوره‌های ارزشمند اطرفیان کمک بگیرید.
 
2.در مورد چیزهایی که نمی‌دانید سوال کنید: روزهای اول سوالات بسیاری ذهن‌تان را درگیر خواهد کرد. چگونه باید ثبت نام کنید، کلاس‌ها کجا تشکیل می‌شوند، اساتید چه کسانی هستند و سوالاتی از این دست که باید بدون ترس و خجالت از دانشجویان سال‌های بالاتر یا مسئولان دانشگاه بپرسید.
 
3.زمان را مدیریت کنید: مدیریت زمان یک مهارت بسیار مهم است که سبب می‌شود از باقی عمرتان بهترین استفاده را ببرید. برای مطالعه، وقت‌گذرانی با دوستان و سرگرمی برنامه‌ریزی کنید. بهتر است اولویت‌های خود را مشخص کنید و به آنها وقت بیشتری اختصاص دهید. صد البته که در این دوران اولویت شما درس‌هایتان است.
 
4.از منابع اطلاعاتی دانشگاه استفاده کنید: اگر از پس خرید تمام کتاب‌ها و منابع درسی که اساتید معرفی می‌کنند برنمی‌آیید از منابع اطلاعاتی دانشگاه استفاده کنید. کتابخانه‌ها و سایت‌ دانشگاه حاوی منابع ارزشمندی هستند.
 
5.در انتخاب رشته دقت کنید: اگر هنوز رشته تحصیلی خود را انتخاب نکرده‌اید لیستی از رشته‌های تحصیلی مورد علاقه‌تان تهیه کنید و ضمن مشورت با دیگران بهترین را انتخاب کنید. فراموش نکنید انتخاب رشته و به دنبال آن انتخاب شغل نقش بسیار زیادی در موفقیت‌های بعدی‌تان در زندگی خواهد داشت.
 
6.به دنبال فرصت شغلی باشید: در هر دانشگاهی افرادی هستند که در رشته تحصیلی شما مشغل به کار یا انجام پروژه شده‌اند. سعی کنید با آنها در ارتباط باشید و از همان ماه‌های نخست به دنبال فرصت‌های شغلی مرتبط با رشته خود باشید. 
 
7.در انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی شرکت کنید: این روزها تمام محیط‌های دانشجویی به شما انواع سازمان‌ها و تشکل‌ها را ارائه می‌دهند. عضویت در این سازمان‌ها علاوه بر اینکه دوستان زیادی برایتان به ارمغان خواهد آورد به شما کمک می‌کند با تفکرات گوناگون در جامعه دانشگاهی آشنا شوید.
 
8.از زندگی دانشجویی خود لذت ببرید: زمان دانشجویی مانند تمام دوره‌های زندگی سختی‌های خاص خودش را دارد اما بکوشید به جای غر زدن و نالیدن از این دوران لذت ببرید. زیرا سال‌های اول دانشجویی جزو بهترین سال‌های زندگی هستند و هرگز تکرار نمی‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۳:۴۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
سلام
بابت توضیحات واقعا سپاس گذارم
بله در کل باید حرکتی در زندگی کرد و قدم هر نخست به طبع
نگرانی و استرس خودش رو داره
گفتن کلماتی ماننده من میتونم و مقایسه کنید با کسانی که شاید
از نظر قیافه و حتی جسمی و ... میتونیم به این موضوع برسیم
که توانستن و موفقیت مال ما آدم هاست
فقط مشکل اینه که قدم برنمیداریم و زمانی که قدم هم برمی داریم
بدون ایمان و باور برمی داریم دوستان
خلاصه به آرزوی موفقیت همگی ☺️
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۲۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
واقعا کلافه ام
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۳:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام من هنوز نرفتم دانشگاه ولی خیلی استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۲۰:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
من مهر1398 میرم دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۰۵:۰۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
باشه
آخرین اخبار