رئیس رسانه‌ ملی:

مقابله با تهاجم فرهنگی با تأسی به فرهنگ عاشورایی

مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور دکترعسکری رئیس رسانه ملی در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ دكتر عسكری در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس گفت: سنت حسنه‌ای كه هر سال، پیرغلامان و خادمان اباعبدالله دعوت و تكریم می‌شوند و در مجلسی گرم و صمیمانه گرد‌هم می‌آیند، سنت ارزشمندی است كه جای قدردانی فراوان دارد.

رئیس رسانه ملی با تشكر از دست اندركاران برگزاری این اجلاس، گفت: از همه همكارانم كه برای برپایی این اجلاس زحمت كشیده‌اند، تشكر می‌كنم و برای بنده هم این توفیق حاصل شد كه در خدمت شما باشم و از نورانیت این مجلس استفاده كنم.

وی با بیان اینكه حماسه حسینی، حماسه خدا و عشق و فداكاری در راه خداست، افزود: حسین، خون خدا و غیرت و محبوب خداست و راهی كه او برای در مبارزه و جهاد در راه خدا و در برابر طاغوت زمانه‌اش پیمود و حركتی تاریخی كه در این زمینه آغاز كرد، سبب شد تا پرچم عزت برای همیشه برافراشته باشد و به‌درستی حسین(ع) چراغ روشنی در تاریكی‌ها و مشعل فروزان مبارزه با زورگویان عالم است. رئیس رسانه‌‌‌‌ملی عنوان كرد: حسین(ع) در تاریكی زمانه، چراغ هدایت بندگان خدا و كشتی نجات انسان‌ها است كه درس عزت و استقلال و كرامت به انسان‌ها می‌دهد.

علی‌عسكری با اشاره به و اوضاعی كه نظام سلطه به رهبری آمریكا در منطقه ایجاد كرده است، خاطرنشان كرد: منطقه ما را به آتش كشیدند و در فتنه‌ای بزرگ به‌‌‌‌دنبال ایجاد آتش جنگ میان ملت‌های مسلمان منطقه بودند اما به لطف خدا و به بركت امام حسین(ع) توطئه آنان شكست خورد و داعش به همت رزمندگان اسلام رو به نابودی است. وی ادامه داد: استكبار، جنگ بی‌‌‌‌‌‌امان فرهنگی علیه فرهنگ و اندیشه ملت ایران به راه انداخته اما هر كسی كه به حماسه حسینی و فرهنگ عاشورایی تأسی جوید، خدا او را مصون می‌دارد.

رئیس سازمان صدا‌و‌سیما گفت: نام مبارك امام حسین(ع) سبب پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی شد.

امروز ما به بركت نام و فرهنگ و اندیشه امام حسین(ع) در حال تبدیل شدن به یك قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی هستیم. وی در بخش دیگری از اظهاراتش از مداحان به‌عنوان عاملان حفاظت فرهنگی جامعه یاد كرد و اظهار داشت: با وجود مداحان و روایتگران حماسه حسینی، معارف اهل‌بیت(ع) به‌‌‌‌خوبی به نسل جوان و نوجوان امروز و مردم كشورمان منتقل می‌شود.
 
رئیس رسانه ملی در همین زمینه خاطرنشان كرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابعاد انقلاب به‌‌‌‌واسطه حماسه حسینی اثرگذاری فراوانی داشته و گسترش ویژه‌ای یافته است و نگاهی به وضعیت منطقه نشان می‌دهد كه به بركت امام حسین(ع) در عراق و سوریه نتوانستند توطئه و فتنه خویش را محقق كنند.

 وی تصریح كرد: از ابتدای انقلاب هر روز نظام اسلامی به بركت اندیشه امام حسین(ع) رشد كرده و ان‌شاءالله در آینده نزدیك، شاهد فروپاشی قرارگاه مركزی ظلم و طاغوت خواهیم بود.

رئیس رسانه ملی در بخش انتهایی سخنانش با ذكر مصیبتی از حضرت زینت كبری(س)، دقایقی را به ذكر مصیبت روز عاشورا پرداخت.


انتهاي پيام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.