آبادان؛

پرداخت نکردن غرامت کشاورزی خوزستان توسط دولت

دولت مبلغی برای غرامت کشاورزی خوزستان ابلاغ نکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شریعتی  استاندار خوزستان بررسی گفت: طی ۲ سال اخیر ردیفی به عنوان غرامت ها به علت مسائل و مشکلات مالی دولت به این استان اعلام و یا هیج مبلغی ابلاغ نشده است.

غلامرضا شریعتی در حاشیه جشنواره شکرگزاری خرما در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، افزود: امروز معاون وزیر برای کلنگ زنی بخشی از نیروگاه خرمشهر به این شهر سفر کرد و فردا در اهواز نیز مراسم کلنگ زنی دارد.

وی از برگزاری نشستی با معاون وزیر نیرو خبر داد و گفت: بررسی، تثبیت و پایدار شدن سیستم برق استان خوزستان در این نشست با معاون وزیر نیرو پیگیری می شود.

استاندار خوزستان از برگزاری نمایشگاه خرما خبر داد و افزود: قرار است با همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نمایشگاه خرما جهت بازاریابی و افزایش صادرات برگزار شود و امیدواریم با حمایت های سازمان منطقه آزاد اروند کارهای خوبی در زمینه صادرات منطقه و ارزآوری برای کشور انجام شود.

شریعتی به برگزاری جشنواره شکرگزاری خرما در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره شکرگذاری خرما یک سنت حسنه است و در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در مورد همه محصولات کشاورزی جشنواره این چنینی برگزار است.

وی با بیان اینکه توصیه می شود جشنواره شکرگزاری خرما تداوم داشته باشد، حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرد و افزود: این جشنواره پایه ای برای برگزاری جشنواره های دیگر برای سایر محصولات کشاورزی است.

شریعتی، خوزستان را پایتخت کشاورزی کشور خواند و گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان بیشترین تولید محصولات کشاورزی کشور را دارد به عنوان پایتخت کشاورزی ایران محسوب می شود.

وی به وضعیت صنعت آبزیان در استان نیز اشاره کرد و افزود: استان خوزستان در تولید و پرورش و صادرات آبزیان نقش موثری دارد و در حال حاضر طرح توسعه پرورش ماهی آزادگان ۲ و طرح توسعه پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.