تصاویر جنگ تحمیلی؛ سندی گرانبها از تاریخ ایران

عکاسان مطبوعاتی بیشترین عکس های جنگ تحمیلی را ثبت کرده اند و سندی از تاریخ گرانبهای ایران را فراهم آورده‌اند.

حمید فروتن، عکاس خبری در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص قدردانی از عکاسان مطبوعاتی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت: بیشترین عکس‌هایی که از دوران جنگ تحمیلی مستند شده و به عنوان سندی از تاریخ گرانبهای ایران منتشر می‌شود، توسط عکاسان شجاع و از خودگذشته مطبوعاتی ثبت و ضبط گردیده است.

در چرخه رسانه‌ای، از ابتدای تولید تا انتشار گزارش‌ها، عکاسان خبری، پرتلاش‌ترین و آسیب‌پذیرترین و در عین حال مظلوم‌ترین و محروم‌ترین اعضای یک رسانه به شمار می‌روند. عکاسان خبری برای اینکه بتوانند ماموریت خود را به نحو احسن به انجام برسانند، می‌بایست تا حد زیادی به سوژه‌های خود نزدیک شوند، حتی در اکثر مواقع  در معرض آسیب های سخت جسمی و روحی قرار می گیرند.

این ایثارگران در جنگ‌، زلزله، سیل، آتش‌سوزی و درگیری نزدیک‌تربن افراد به سوژه مورد نظر هستند که بعضا باعث صدمات سنگینی نیز خواهند شد. در بسیاری از مواقع از دل یک فریم عکس می توان هزاران  مطلب و خاطره بیرون کشید و منتشر نمود.

وی در ادامه افزود: طبق آخرین آمار، حدود 119عکاس شهید و 75  عکاس جانباز داریم که نشان از فداکاری این عزیزان در طول هشت سال دفاع مقدس دارد.
 
حمید فروتن در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک عضو کوچک از جامعه مطبوعاتی، دست تک تک عکاسان خبری به ویژه عکاسانی که در جنگ تحمیلی شرکت داشته اند را می‌بوسم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.