کار آفرینان خلاق در حوزه فضای مجازی تحت حمایت پلیس فتا قرار می گیرند

پلیس فتا بمنظور بکارگیری راه حل های جدید، به منظور شناسایی و پاسخ به نیازهای سالم سازی فضای مجازی سعی در همکاری با ایده پردازان خلاق در این حوزه دارد.

کار آفرینان خلاق فضای مجازی تحت حمایت پلیس فتا قرار می گیرندبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به سرعت تولید تکنولوژی‌های جدید سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در رابطه با فضای سایبر گفت: با توجه به سرعت رشد و تولید علم در فضای مجازی، پلیس فتا به منظور انطباق با پیشرفت‌های تکنولوژی می‌بایست ایده‌های نوآورانه را از محیط داخل و خارج سازمان دریافت نمایند، از این رو به دنبال استفاده از توان استارتاپ‌ها، کار آفرینان و ایده‌پردازان است. 
سرهنگ دوم علی نیک‌نفس با اشاره به این‌که یک روز در هفته ناجا تحت عنوان پلیس، حرفه‌ای گرایی، دانش‌بنیان، کارآمدی نام‌گذاری شده است، تصریح‌کرد: پلیس فتا به دنبال استفاده از توان استارتاپ‌ها، کار آفرینان و ایده‌پردازان در فضای مجازی در رابطه با بحث سالم سازی فضای سایبر، برقراری امنیت و ایمنی کودکان، خانواده‌ها و کاربران فضای سایبر است. لذا از استارتاپ‌ها، کارآفرینان و ایده‌پردازان حوزه امنیت فناوری اطلاعات که ایده‌ها و طرح‌های نو برای افزایش امنیت فضای سایبر دارند، دعوت به همکاری می‌کند.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین اهداف پلیس فتا تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطّلاعات کشور، صیانت از هویّت دینی، ملّی و ارزش‌های انسانی جامعه در فتا، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع، صیانت از منافع، اسرار و اقتدار ملّی در فضای تولید و تبادل اطّلاعات است، افزود: پلیس فتا تلاش دارد با استفاده از توان استارتاپ‌ها، کارآفرینان و ایده‌پردازان در به کارگیری راه حل‌های جدید به منظور شناسایی و پاسخ به نیازهای سالم‌سازی فضای مجازی، حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی، راهکارهای عملی امنیت کسب ‌و کارهای اینترنتی بهره ببرد.

سرهنگ نیک‌نفس در ادامه با بیان این‌که حفظ زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان جامعه برای انجام تمامی امور قانونی از جمله فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملّی از جمله اهداف تشکیل پلیس فتاست، تأکید کرد: استفاده از توان استارتاپ‌ها، کارآفرینان و ایده‌پردازان می‌تواند توان علمی و اجرایی پلیس فتا را برای تأمین امنیت فضای سایبر و برخورد با جرائم این فضا چندین برابر کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پلیس فتا فقط از توان و تخصص خود بهره می‌برد، گفت: البته طرح همیاران پلیس در پلیس فتا نیز اجرایی شده است و ما تلاش داریم از توان این عزیزان نیز بیشترین بهره را ببریم.

به گفته سرهنگ نیک‌نفس برای بهره‌گیری از ایده‌ها و توان استارتاپ‌ها، کارآفرینان و ایده‌پردازان قسمتی در سایت پلیس فتا ایجاد شده است که این عزیزان می‌توانند با مراجعه به این قسمت و تکمیل اطلاعات مورد نیاز ایده‌های خلاقانه خود را برای مسئولان پلیس فتا ارسال نمایند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.